Pasiunea și dorința odată ce pun stăpânire pe tine nu te lasă să mergi decât în direcția în care totul este posibil. Tot acestea, pe langă multa perseverență, m-au ajutat să cresc frumos în acest domeniu și acest lucru este valabil, cred eu, pentru oricine, indiferent de ramura în care activează.
- Dragă Adriana, să începem acest interviu direct și transparent. Orice persoană poate porni de la aproape zero și, prin merite proprii, poate ajunge oricât de sus iși propune în domeniul Nails?
Cu siguranță că da! Pasiunea și dorința odată ce pun stăpânire pe tine nu te lasă să mergi decât în direcția în care totul este posibil. Tot acestea, pe langă multa perseverență, m-au ajutat să cresc frumos în acest domeniu și acest lucru este valabil, cred eu, pentru oricine, indiferent de ramura în care activează.
- Pentru tine, care ești trainer nails, a contat sau nu a contat faptul ca ești din Onești? Este drept ca reputația Onești-ului este una extraordinară internațional, pentru că de aici provin gimnasta Nadia Comaneci și cântăreața Loredana Groza
Si acum si Campioana Europeană Nails, Adriana Fodolica-Drug!
Da, este adevărat că Oneștiul are multe persoane talentate, oameni muncitori și dornici de performanță și mă bucur nespus să mă aflu printre cei care au adus un plus de imagine orașului, dar mai ales, României. Nu cred că a contat faptul că sunt din Onești,eu sunt de parere că omul sfințește locul și nu invers, astfel încat sunt sigură că aș fi putut avea același rezultat indiferent de orașul din care provin.
- Sa privim industria nails la nivel mondial, in mod realist si punctual. Ce inseamna ea actualmente si unde se afla Romania pe aceasta mare harta nails a lumii?
Industria Nails a fost dintotdeauna într-o continuă dezvoltare, iar în acest moment în mod accelerat se precipită către aceeași dezvoltare continuă atrăgând cât mai multe persoane interesate de acest domeniu.
România se află la un nivel foarte înalt al acestei industrii, fiind promovată prin Tehnicienii talentați și prin reușitele Campionilor din ultimii ani, care au contribuit foarte mult la îmbunătățirea imaginii României în lumea nails din exteriorul țării și nu numai.
- Cand ai patruns in acest domeniu care a fost cel mai bun si mai aplicabil sfat pe care l-ai primit si de la cine?
Venind dintr-un domeniu diferit față de cel de beauty, soțul meu a fost singurul care m-a sprijinit și incurajat sfătuindu-mă să fac ceea ce imi place indiferent de cât de greu va fi și de câte obstacole voi întâlni pe drumul meu. Tot el m-a plimbat prin toată țara, dar și prin străinătate la toate cursurile, training-urile și concursurile la care am participat până acum.
- Lunile acestea au presupus o transformare totala pentru multi dintre noi. Buna-rea, tehnologica, intr-o masura mai mica sau mai mare… Ce a facut Adriana Fodolica in acest interval de timp pana la intoarcerea ei in offline?
În toată perioada aceasta de transformare să zicem așa, am stat foarte mult acasă cu familia mea. Ne-am redescoperit unii pe alții, ne-am reobișnuit unii cu alții și tot așa. Pe plan personal de ceva timp am redescoperit o veche pasiune, gătitul. Acum sunt reprezentant Thermomix, un aparat minune care a devenit aliatul meu în bucătărie și pe care îl recomand cu încredere ori de câte ori am ocazia. Atunci când ești o persoană atât de activă cum sunt și eu, ai nevoie de tehnologie pentru a putea duce la bun sfârșit fiecare zi și pentru a te bucura de aprecierea familiei pe această latură…mmmm, bun ca la restaurant Mama!
- Cum ai descrie succesul in domeniul nails, pe rand: al trainerului Adriana Fodolica si al Indigo Nails – brand pe care il reprezinti (cu succes, spunem noi)?
Mereu am fost caracterizată de perseverență și m-am ghidat în viață după ideea că un om trebuie să își găsească limitele și sa le depășească. Pot spune că așa a fost si parcursul meu in domeniul acesta. Am inceput ca angajat intr-un salon cochet din zona de jos a orașului. Datorită faptului că mereu mi-a plăcut să învăț m-am gandit să particip la cursuri pentru a-mi îmbunătăti tehnicile. După un timp m-am decis că e momentul să fiu independentă și să am un spațiu al meu, așa că mi-am creat propia firma și am găsit un locușor numai bun pentru mine și nevoile mele, începând și o colaborare cu Indigo Nails o firma de renume in domeniul nails care mi-a deschis orizonturile spre a cunoaste o lume a produselor de calitate si întotdeauna la moda cu noile tendinte . Ulterior, am deschis o scoala de unghii din dorinta de a impartasi cu oameni la fel de pasionati ca mine din cunostintele dobandite si am inceput sa particip la concursuri cu traditie NailPro , Nailympia cu visul ca intr-o buna zi sa pot reprezenta Onestiul, Romania si Europa in America.
Cu munca, pasiune, nopti nedormite si drumuri in lung si in lat, am reusit tot ce mi-am propus si simt ca am ajuns intr-un punct in care sunt mai mult decat impacata cu toate reusitele mele de pana acum. Toate aceste etape prin care am trecut m-au facut trainerul de astazi, deoarece fiecare incercare a adaugat o mica particica in bagajul meu de cunostinte.
- Care este obsesia cea mai recent intalnita de tine in Romania, in ceea ce priveste unghiile? (ca fenomen general)
Ca fenomen general, categoric lipsa autenticității! Este important sa avem modele pe care sa le urmam, dar autenticitatea nu trebuie sa lipsească, amprenta personala în tot ceea ce facem este foarte importanta.
Și un alt fenomen, o obsesie as putea spune, este asa numita manichiura ruseasca, care din punctul meu de vedere a ajuns sa fie o practica periculoasa atât pentru sănătatea clientelor cât și pentru tehnicieni și aceasta industrie în general.
Din dorința de a veni mereu cu ceva nou, ceva deosebit, unii traineri și tehnicieni ajung sa exagereze cu scopul de a atrage atenția ignorând cu desăvârșire urmările pe care le au aceste practici invazive.
- Suntem cu totii, din fericire, diferiti. Ce te face pe tine, speciala, in acest domeniu? Ce faci tu, cand nu esti Adriana-trainerul sau Adriana-sotia, sau Adriana-ownerul salonului Ada?
Cred că specială în domeniul unghiilor tehnice mă face încăpățânarea cu care am ales și aleg în continuare să înfrunt obstacolele apărute în evoluția mea. Sunt destul de retrasă, stau la locul meu și îmi văd de banca mea fără să iau parte prea mult la ceea ce se întâmplă pe online, pentru că îmi place să am alături de mine persoanele potrivite și să interacționez cu ele fizic, drept urmare mă plimb foarte mult prin toată țara să ajung la fiecare în parte.
Nu prea mai cunosc ideea de timp liber. Cand nu sunt acasa, sunt la salon si invers. Acest “timp liber” pe care il am il petrec la cursuri, concursuri sau daca ajung sa plec in vacanta cu familia, fac cum fac si stau cu agenda in brate ca sa tin lucrurile sub control la salon. Ma straduiesc sa imbin toate aceste ipostaze, de trainer, de sotie, de owner, de mama, cateodata reusesc, insa cateodata o dau in bara, dar acesta e un alt aspect care ma face speciala.
- Daca ar fi sa numesti cateva capcane in care cad majoritatea celor care isi deschid un salon beauty (cu o dominanta de servicii nails?), care ar fi acelea? Dar a celor care urmeaza un curs cu un autointitulat “Nails Guru”?
Sunt multe de spus despre acest aspect…
Principalul lucru este că dacă vrei să reușești în acest domeniu, dacă vrei să ai un salon de renume și mulți clienți mulțumiți de serviciile oferite ai nevoie de o echipă dedicată și la fel de pasionată ca și tine. De unul singur nu ajungi departe.
Și dacă nu îți place ceea ce faci si totul se învârte în jurul planului material atunci acest lucru se va simți, se va vedea și cu siguranță nu va fi ceva care să reziste în timp.
Deci prima dintre capcane este sa crezi ca poti deveni miliardar in aceasta nisa doar pentru ca pare usoara, fara sacrificii, fara pasiune, fara dedicație.
Un alt lucru foarte important este neglijarea investitiei in echipamente, produse de calitate si educatie constanta, extrem de importanta si necesara atunci când doresti sa oferi calitate clientilor.
Cat despre autointitulatii “Nails Guru” plaseaza capcane voluntar sau involuntar in goana dupa succes, rezultatul fiind vizibil in toate aceste informatii gresite, prezente pe piata in ultima vreme, In alergii, in bubite de tot felul, probleme pe pielea clientelor sau tehnicienilor, in unghii traumatizate, din ce in ce mai multe probleme in sensul acesta. Dar eu cred ca un trainer adevarat care este pasionat, care stie sa trasmita mai deoarte informatiile dorite intr-un mod simplu si placut, acela se remarca indiferent de situatie si doar cei pasionati cu adevarat vor ramane pana la final in aceasta industrie. Celorlalti, le doresc sa isi gaseasca adevarata chemare si sa o urmeze.
- Suntem curiosi sa aflam opinia ta despre crearea unor branduri personale nails romanesti. De foarte multe ori auzim: “Lasa… imi fac brandul meu!” Desigur, din afara, unii pot parea impresionati, insa lucrurile nu sunt asa simple precum par. Care este opinia ta fata de acest subiect?
E adevărat, când ajungi la un anumit nivel in această industrie, îți dorești să evoluezi, iar unul din următorii pasi este să îți faci propriul brand. Insa când iei o astfel de decizie, trebuie să iei în calcul tot ce implică: marketing, spații de depozitare, resurse umane ,cautare de produse, testare.
Este o munca in adevăratul sens al cuvântului atunci cand o faci cu dragul si interesul de a aduce pe piata produse noi , unice, de valoare. Pacat ca piata este invadata de produse mai mult sau mai putin ieftine, aceleași, dar cu alta etichetă, chipurile “proprie” si care se vând cu ajutorul unei reclame bune, unui pret scăzut sau unei imagini asemănătoare sau chiar identice cu un brad cunoscut .
Sunt oameni care gândesc că ,,daca asta se vinde si asa, de ce nu?’’ abordand initial ideea de brad personal, de la un vis frumos ca o continuare a muncii lor in beauty dar care se transformă doar in a vinde orice este ieftin și prinde la piață.
Am participat la conferința lui Doug Schoon cand a vizitat România, un om care si-a dedicat viata cercetarii in beauty, unde in 2 zile pline de informații impartasite si a multor intrebari adresate de catre noi cei din sală, mi-am dat seama ca aceasta parte de munca nu este pentru mine. Nu dispun financiar de resursele necesare cat sa pot investi sa aduc pe piata produse bune, de calitate, conforme si unice.
De asemenea, o alta posibilitate de evolutie in procesul de dezvoltare ca tehnician este etapa de a deveni distribuitor, reprezentant, imagine sau Trainer al unui brand si de a promova acel brand international cum este brandul cu care eu colaborez, Indigo. Este o treaba la fel de complexa si de importanta la care trebuie investitie si resurse catre a descoperi branduri de calitate. Nici aici nu este usor, pentru ca trebuie ca distribuitor sa cunosti foarte bine ce presupune cunoasterea produselor, calitatea pe care o cauti, o astepti, (sa te ajute si in salon dar si sa indeplineasca conditiile unui produs ce poate fi castigator in concursuri), pretul, ingredientele daunatoare, cum sa il promovezi pe piata, cum sa iti formezi piata cu el.
Concluzionand, toata lumea poate spune ca isi creeaza propriul brand, insa nu toti se pot mandri ca o fac cu adevarat.