Obligatia mea este sa fiu permanent un factor motivational nu numai pentru mine insumi, ci si pentru ceilalti oameni din echipa mea. Cand am ales Selena Romania am fost fericit ca pot sa imi asociez numele cu distributia brand-urilor de lux Balmain Hair Couture si Montibello.
Interviu cu Bogdan Cedica, Sales Manager Selena Professionnal
- Bogdan, esti aradean la origine si absolvent de ANEFS(*asa imi explic forma ta fizica de nota 10, arborata mereu!). Cum se face ca ai ajuns in Bucuresti, de ce ANFES, de ce o cariera in linia intai in marketing beauty. Ce te-a inspirat sau motivat in a avea un asemenea parcurs?
Sunt mandru ca m-am nascut in aceasta zona a tarii si vreau sa cred ca am mostenit ceva din calitatile unanim recunoscute in ce priveste caracterul si educatia oamenilor din partea aceasta de Banat-Ardeal
Aveam numai 3 ani cand parintii mei s-au hotarat sa aleaga Bucurestiul, o oportunitate oferita tatalui meu intr-o pozitie de conducere extrem de privilegiata in Ministerul Agriculturii. Copilaria mea a fost marcata de sport, iar datorita faptului ca de la varsta de 8 ani am facut sport de performanta, scrima-sabie (am fost de 5 ori campion national si am reprezentat Romania la nivel de lot national), la finele liceului am optat pentru ANEFS. Din pacate, trebuie sa recunosc, nu am antrenat si nici nu am profesat, dupa absolvire. Am intrat in beauty la inceputul anilor 2000, atras de mirajul numelui L’Oreal-Kerastase. A fost o decizie luata ca pe o aventura, un job de sezon, de cateva luni. Si asa au trecut aproape 20 de ani. Daca la inceput am luat in gluma acest bussines, in timp am realizat ca industria de beauty chiar reprezinta o afacere de succes in care se invart bani multi si oameni de valoare incontestabila, atat la nivel de clienti directi cat si la nivel de furnizori internationali. Astfel traseul nu doar ca a prins contur, dar a devenit din ce in ce mai motivant pentru mine. Financiar, relational si ca imagine.
- Daca este sa vorbim despre intalniri proverbiale, care au fost intalnirile tale proverbiale din domeniul beauty. Cine te-a cucerit, cine ar fi de luat acum drept model?
Lucrand 18 ani in Top Line si de aproape 2 ani in Selena Romania, am promovat si dezvoltat pe piata de beauty din Romania in jur de 25 brand- uri de lux de hairstyle&haircare, estetica faciala si corporala, manichiura -pedichiura, make-up, aparatura si mobilier pentru salon profesionale. De aici si o serie mare de contacte umane din domeniu care au contribuit la formarea mea si la experienta acumulata.
Privind inapoi, imi place sa cred ca am fost un “original”, intrand in domeniu in faza mea de pionierat. Vreau sa cred ca eu am reprezentat un model pentru altii.
- Te consideri, dupa un parcurs mai mult decat relevant, un tip care are capacitatea de a schimba anumite reguli ale jocului in domeniul business?
Faptul ca am rezistat mai bine de 20 de ani in aceasta piata denota capacitatea de a ma reinventa in permanenta, de a evita plafonarea in vanzari prin versatilitate si clar o necesitate de a schimba din reguli si a ma schimba personal prin obiective impuse, folosindu-ma in tot acest timp de instinct si calitati native.
- Cum gandeste, decide si cum actioneaza Directorul National Selena Professional, Bogdan Cedica?
Gandesc pragmatic, exclusiv prin cifra de vanzari realizata si obiectivele de viitor pentru ca aceasta cifra sa creasca lunar si anual.
Dezvoltarea unei companii beauty inseamna o baza solida de clienti creata pe imaginea si reprezentarea de lux a brandurilor noastre in saloane dar si o distributie impecabila ca livrare(timp de expediere rapid, o calitate a produselor nealterata).
“Suntem parteneri de afaceri cu clientii nostri” – slogan al companiei Selena- crestem, ne dezvoltam si castigam impreuna.
- Fiecare manager valoros stie sa povesteasca captivant si, poate chiar cu umor, despre modul in care si-a purtat bataliile, si-a trait infrangerile si si-a savurat victoriile. Cum arata la Bogdan Cedica aceste coordonate si care au fost atat de memorabile cat sa fie mentionate acum?
Am fost mereu o fire ambitioasa si mi-am dorit succesul in primul rand. Fiind competitiv am avut acea adrenalina necesara intrecerii in vanzari, am gustat din plin din victorii, am avut si multe momente grele cand am crezut ca voi claca, dar orgoliul m-a ridicat intotdeauna! Si nu mi-am dorit sa ma mai intorc vreodata in punctul 0!
- Cand te trezesti dimineata iti pui intrebari legate de planurile tale viitoare? Un autor motivational spunea ca modul in care arata agenda zilnica iti poate indica succesul unui individ…sau nu. Cam cum arata, deci, o zi din agenda ta?
“Ziua de astazi in vanzari” trebuie intotdeauna sa fie superioara cifrei zilei de ieri. Iar daca ieri am avut pierderi, astazi este imperios necesar sa recuperam. In vanzari depindem de target. Targetul lunar si anual trebuie indeplinit. Altfel nu avem viitor. Iar “competitia se bucura”.
Pentru a nu le da satisfactie in fiecare dimineata, avem un plan prin care vrem sa ne atingem obiectivele, dar si o organizare prin care sa reusim sa ne atingem aceste obiective.
Si nu in ultimul rand, ambitie! Si lupta! Iar obligatia mea este sa fiu permanent un factor motivational nu numai pentru mine insumi, ci si pentru ceilalti oameni din echipa mea.
- Suntem parte a unei industrii frumoase dar cu multe zbuciumari si inca mult haos ca modus operandi. Ce ai schimba din ceea ce consideri ca este inca defectuos pus in practica in domeniul beauty?
Exclusiv procesul de distribuitie in sensul propriu catre saloane.
Cand am ales Selena Romania am fost fericit ca pot distribui brand-uri de lux ca Balmain Hair Couture sau Montibello intr-un termen rapid de 24 h, un stoc corect prin care sa livrez 100% din comanda si o livrare perfecta de produse neafectate de transport sau alti factori care ar afecta imaginea sau calitatea lor.
- Cum stai la capitolul work-life balance? Te rog sa fii sincer.
Excelent! Lucrez si castig pentru a avea life style-ul pe care mi l-am dorit. Imi place sa ma bucur de viata direct proportional cu munca pe care o depun. Sunt un impatimit al modei, al vietii de noapte din Bucuresti(exclusiv in weekend), al sportului, al filmelor si serialelor de top. Si mai si citesc din cand in cand.
- Imi imaginez, cunoscandu-te, ca ai un nivel de exigenta ridicat atunci cand iti selectezi outfit-urile si produsele de ingrijire. Ai branduri de care te-ai atasat? Daca da, enumera-le dar spune-ne si de ce le-ai ales pe acestea si nu altele.
Incontestabil ca produse profesionale, Balmain Hair Couture si Montibello! Poate parea subiectiv dar numele consecrate, de lux cat si calitatea sau textura acestor produse imi asigura tot ce este mai bun in materie de ingrijire a firului de par sau de stilizarea si finisarea acestuia.
Sa nu se uite, va rog, ca am atatia termeni de comparatie in domeniu!
Ca outfit-uri, raman fan declarat Armani, Dolce&Gabbana, Moschino, Zegna sau Zileri, Nike sau Adidas.
- Ne plasam cu acest interviu intr-o perioada in care Romania este inca in stare de urgenta Covid-19. Oamenii au insa nevoie si de doze de optimism asa ca, intrebarea ultima suna asa: Care e cel mai tare banc despre domeniul beauty pe care l-ai auzit ever?
“Cunoasteti vreun hairstylist care tunde online?”