Robert Similea: “Avantajul competitiv suprem este dat de un mindset… (bazat pe adoptia rapida a [...]

Avantajul competitiv suprem este dat de un mindset… (bazat pe adoptia rapida a inovatiei care te ajuta sa accelerezi transformarea digitala a proceselor de afaceri)
Interviu cu Robert Similea, Personal Branding & Reputation Strategist

 

  1. Robert, ce avantaje poate sa le ofere tehnlogia digitala, astazi, celor din domeniul Beauty&Health (saloane, clinici, distribuitori de produse/echipamente b&h)?

Cred ca raportul dintre tehnologie si artistul care presteaza un serviciu beauty&health este foarte apropiat de raportul dintre tehnologie si chirurg: asa cum tehnologia (si robotii medicali) nu vor inlocui chirurgul, ci il vor ajuta sa opereze mai precis si mai sigur, asa si in cazul beauty&health. Cu ajutorul tehnologiei, artistii care lucreaza in beauty&health isi vor practica arta cu mai multa precizie si cu un rezultat mult mai wow pentru clientii lor.

 

  1. Cum poate fi imbunatatita experienta clientilor si, mai ales, cum poti obtine un avantaj competitiv din acest punct de vedere?

Experienta clientului in beauty&health este cu atat mai buna cu cat prestatorul de servicii ii este mai aproape in calatoria acestuia si pentru o distanta mai lunga: de la etapa de descoperire si inspiratie pana la asistenta de dupa consumarea serviciului. Ca barbat, cea mai dificila intrebare cand merg la barber shop este “Cum va tund?”. Tehnologia poate fi de mare folos in aceasta etapa pentru o experienta wow, mai ales cand doresti mici schimbari de imagine. Cu atat mai mult cand doresti shimbari mai mari. Tehnologia digitala este aici si toate semnele ne arata ca va insoti umanitatea pentru o perioada nedeterminata, asa cum se intampla si cu roata care imprima viteza miscarii pe pamant de mii de ani.

 

  1. Cunosti trendurile la nivel international. Ce strategii digitale trebuie sa adopte cei care au dezvoltat o afacere in domeniul beauty&health?

Tehnologia avanseaza cu o viteza uluitoare iar diferitele contexe precum criza covid-19 pot accelera sau chiar inversa anumite trenduri.

 

Este foarte important pentru afaceri sa adopte un mindset corespunzator care sa le creasca nivelul de agilitate si viteza de adoptie tehnologica.
Dar indiferent de industrie sau de marimea afacerii, orice strategie ar trebui sa graviteze in jurul dorintelor si nevoilor clientului.

 

Digitalizarea afacerii poate fi externalizata, dar viziunea si obiectivele afacerii sunt responsabilitatea exclusiva a organizatiei. Asa ca avantajul competitiv suprem este un mindset bazat pe adoptia rapida a inovatiei care ajuta la accelerarea transformarii digitale a proceselor de afaceri, indiferent de etapa de evolutie a organizatiei.

  1. Cum poate fi folosita colectarea de date in a defini mai clar si mai noninvaziv profilul cumparatorului de produse si servicii B&H?

Datele sunt fundamentul oricarei strategii de transformare digitala a afacerilor.


Maparea proceselor si insotirea consumatorului in calatoria sa catre o experienta wow se bazeaza pe date.

Desigur, ca orice alta dimensiune importanta a transformarii digitale a societatii, datele (colectarea, analiza si interpretarea) nu sunt decat unelte de lucru. Aceste unelte pot fi folosite in mod constructiv, pozitiv, curativ sau, din contra, in mod distructiv. Din cauza aceasta, nivelul de constientizare si de responsabilitate, atat la nivelul consumatorilor (furnizorii de date), cat mai ales al organizatiilor (care le colecteaza si le gestioneaza), trebuie sa fie din ce in ce mai ridicat.

 

  1. Modele de afaceri. Totul incepe si sfarseste cu tehnologia?

Esenta oricarui model de afaceri ar trebui sa fie valoarea pe care afacerea respectiva o aduce in viata consumatorilor si a comunitatii. Modelele de afaceri in economia digitala au dobandit un nivel de sofisticare foarte inalt si nu mai sunt doar modele de generare a veniturilor, ci modele de a face afaceri in mod sustenabil, cu obiective ecologice clare si cu deschidere catre toti stakeholderii. Din nou tehnologia este esentiala dar … nu este esenta!

Totul ar trebui sa inceapa cu omul si sa se sfarseasca tot cu omul, fie ca acest om are calitatea de consumator, de membru al comunitatii din proximitatea salonului sau a clinicii, de angajat sau de muncitor intr-o facilitate de productie sau chiar de membru activ al unei comunitati ecologiste.

 

  1. Tehnologia poate ajuta organizatia sa ajunga mai usor si mai rapid la om. Tehnologia este un pod intre om si organizatii. Daca oamenii folosesc tehnologia atunci si organizatiile ar trebui sa o foloseasca.

In ultimii anii se observa un decalaj intre viteza de adoptie a tehnologiei in randul consumatorilor si viteza de adoptie in randul mediului de afaceri, in favoarea primilor. Acest fenomen este propagat tot de tehnologie care a dus la democratizarea mediilor de comunicare si de informare, oferind acces, libertate si capacitate de calcul oamenilor. Un motiv in plus ca afacerile sa urmeze consumatorii in calatoria lor catre o viata mai buna.

 

Robert Similea, Personal Branding & Reputation Strategist

E-laborat: Laboratorul de Reputatie, www.e-laborat.ro, reputatie@e-laborat.ro

+40 753 010 323