Diana Baicu: “Consumatorul este tot mai interesat de how to-uri simple, entertaining si utile privind [...]

Consumatorul este tot mai interesat de how to-uri simple, entertaining si utile privind produsele cosmetice
Interviu cu Diana Baicu, Manager Top Line

 

Acest interviu, doamna Diana Baicu, este si o marturie, si o promisiune. In randurile lui, facem o incursiune despre cum s-a creat o piata beauty&spa in Romania, cum au aparut produse, idei, o viziune de business dar, mai ales, vom vorbi despre drumul pe care Diana Baicu l-a strabatut pana astazi. Putem spune ca va fi povestea unor aspiratii dar si rezultatul tenacitatii si al curajului de a pune acele aspiratii in practica.

Fara sa vrem atunci cand spunem Diana Baicu, spunem Top Line si invers. Impreuna cu domnul Panos Kesoudis sunteti artizanul unui business de top, de 22 de ani, in domeniul beauty&medspa. Va mai amintiti cum arata business-ul Top Line, imediat dupa Revolutie, cand aproape ca “s-au inventat” marketingul, importul, resursele umane si facturarea?

Atunci cand am inceput businessul am pornit de la faptul ca saloanele nu aveau produse profesionale, ca nu existau aparate si nici macar mobilier profesional in saloane si cu toate acestea saloanele aveau clientela.

Faptul ca nu existau produse profesionale in saloane facea ca rezultatele care se obtineau sa nu fie intotdeauna cele mai bune.

Nu puteam vorbi atunci de confort in saloane atata vreme cat nu existau nici macar unitati de spalare sau scafe rabatabile, din portelan sau accesoriile potrivite.

In materie de estetica faciala nu exista decat foarte putina aparatura si nu din cea mai performanta. Despre tratamente corporale care sa foloseasca diverse tehnologii nici nu putea fi vorba. Se facea doar masaj.

Existau specialisti buni, cu cunostinte solide dar care din pacate nu au avut acces la tehnologiile si tehnicile noi si avansate care se foloseau in alte tari dar care isi doreau sa invete si sa ofere clientelor lor tot ceea ce este mai bun si mai sigur.

Femeile isi doreau sa isi intretina frumusetea si sa obtina rezultate cat mai bune in materie de infrumusetare.

Noi (Top Line) nu am facut nimic altceva decat am adus pe rand, pe masura dezvoltarii pietei, ceea ce era nevoie in momentul respectiv. Sau am creat o anumita nevoie daca ea nu exista.

Si continuam sa facem acest lucru adica sa aducem in Romania si de cativa ani si in Bulgaria si Republica Moldova ceea ce este mai nou si mai bun in materie de tehnologii, branduri de produse cosmetice profesionale,trenduri si know-how, metode de educatie care sa corespunda vremurilor noastre.

In urma cu cativa ani o companie de cosmetice era o companie care punea la dispozitia clientilor-saloanele de infrumusetare sau magazine, produse bune.

Acum lucrurile s-au schimbat si o companie de cosmetice il are in centru pe consumator, pe cel care beneficiaza de serviciile si de produsele cosmetice si care ii considera pe profesionisti drept parteneri si nu clienti. Clientii nostri sunt cei care intra in saloanele de infrumusetare sau in clinicile de medicina estetica.

 

Daca vrem sa intelegem cum niste oameni au ridicat niste afaceri trebuie sa intelegem cum sunt construiti acesti oameni pe dinauntru. Topline a fost un pionier si un promotor al educatiei in domeniul beauty. Ar fi interesant de aflat si ce parcurs educational a avut Diana Baicu inainte de Top Line si cu ce s-a completat acest parcurs, ulterior?

Pentru a fi un specialist relevant in domeniu este foarte important sa pui educatia pe prim plan, sa te informezi continuu, sa inveti si sa fii la curent cu tot ceea ce se intampla. Educatia profesionistilor din saloanele de infrumusetare a fost intotdeauna o prioritate pentru noi. Am investit in acest sens resurse si vom continua sa o facem. La fel si in ceea ce priveste educatia noastra. Particip in mod constant la toate seminariile de specialitate organizate de catre furnizorii nostri la care sunt invitati external speakeri care vorbesc despre trenduri, consumatorul de frumusete si ce isi doreste el, tehnologii si ingrediente noi.

Invatam si ne inspiram asezandu-ne pe alte scaune, interactionand cu oameni din afara industriei si consumatorii de frumusete. Ei ne spun ce au nevoie, noi facem totul sa le oferim aceste lucruri. Invat de la toti cei din jurul meu si sunt oricand gata sa ma inscriu la un curs nou in domeniu.

In perioada aceasta de carantina am avut ocazia si privilegiul de a putea participa online la atat de multe cursuri interesante sustinute de unii dintre cei mai reputati specialisti in beauty dar si in business, ce solutii au gasit pentru a depasi aceasta perioada si cum vad viitorul.

Compania noastra se afla intr-un plin proces de digitalizare lucrand la platforma de e-learning care sa puna la dispozitia lucratorilor din domeniu tot ceea ce au nevoie si intr-un mod foarte placut si usor de accesat oricand si oriunde.

 

Cu totii (ne) facem promisiuni, este clar. Care este cea mai importanta promisiune pe care (vi)-ati facut-o si pe care ati si dus-o la indeplinire?

Mi-ar fi foarte greu sa aleg un singur lucru. In general atunci cand imi propun un obiectiv il indeplinesc chiar daca asta inseamna multa energie, munca si uneori si timp…

Cred ca unul dintre cele mai importante lucruri este ca business-urile trebuie sa se gandeasca in aceste momente si de-acum inainte chiar, mai mult ca niciodata, la oameni. Sa-i considere mai importanti decat profitul. Cred ca doar asa, onest si empatic, poti ramane relevant.

 

Campania “Nu Exista Nu Se Poate!”, contine un mesaj foarte puternic. Va considerati un influencer real, in acest sens? Acesta este și motto- ul Dianei Baicu ? 

Campania Nu Exista Nu Se Poate pe care o organizam impreuna cu Andreea Marin si care este anul acesta la a patra editie intr-adevar transmite un mesaj foarte puternic si anume ca totul este posibil atunci cand iti doresti cu adevarat.

Este extraordinar sa vezi cum femeile obisnuite se pot schimba atat de mult intr-o perioada scurta cu ajutorul specialistilor din saloanele de infrumusetare. Si vorbim nu doar despre kilogramele si centimetri pierduti si fata mult intinerita, ci mai ales de cresterea increderii in sine si a nivelului de energie.

Se schimba radical atat fizic dar in primul rand emotional si sunt gata sa faca fata unor noi provocari, isi schimba cariera si pur si simplu vad lumea cu alti ochi.

Chiar inainte de perioada de carantina am avut o intalnire a Ambasadoarelor noastre din cele trei generatii si a fost o mare bucurie  sa le reintalnim, sa aflam ce au mai facut si ce planuri de viitor au. Cu o mare parte dintre ele tinem legatura si ne bucuram mult sa vedem ca nu a fost doar o schimbare de scurta durata ci una profunda si permanenta si ca noi suntem parte din aceste povesti minunate.

In curand vom incepe o noua editie a campaniei NENSP si anul acesta vom avea un umar dublu de Ambasadoare din diverse orase ale tarii. Ca noutati venim in acest an si cu pachete de tratamente personalizate care sa duca la o transformare radicala, oferite de catre saloanele partenere clientelor lor care nu au fost atat de norocoase sa fie alese Ambasadoare in campanie si tratamente signature pentru fata si corp la preturi foarte avantajoase 99 lei. Plus cutii NENSP cu produse cosmetice de folosit acasa:doua tipuri de cutii pentru fata si doua pentru corp si supriza: o crema speciala creata speciala pentru Andreea Marin.

Suntem nerabdatoare sa ii cunoastem pe Ambasadorii nostri in curand pentru ca anul acesta incurajam si participarea barbatilor.

Da, noi si Ambasadoarele noastre ne consideram niste influenceri reali in acest sens si acest lucru s-a vazut in toate cele trei editii ale campaniei. A fi Ambasador inseamna a-i influenta si pe cei din jurul tau sa se schimbe in bine, a-i inspira sa adopte un stil de viata sanatos.

In mod cert eu ca persoana cred in acest motto si sunt sigura ca NU Exista Nu Se poate atunci cand iti doresti cu adevarat o schimbare in bine. Eu cred ca lucrurile depind aproape intotdeauna de noi si cu totii putem ajunge acolo unde ne dorim daca suntem consecventi si disciplinati.

 

Cum credeti ca arata “clasa beauty” din Romania astazi? Am intalnit si oameni ambitiosi, dornici sa invete, sa se dezvolte, capabili sa reziste si  sa invinga. Dar am intalnit si multa improvizatie, si chiar un dezinteres fata de o educatie continua a operatorilor beauty. In calitate de organizator de evenimente de profil, nu am avut cum sa nu constat ca s-a inregistrat o scadere a interesului pentru participarea la seminarii, conferinte s.a. Cum explicati acest fenomen?

Oamenii sunt diferiti si acest lucru este benefic. Lumea este atat de frumoasa tocmai pentru ca fiecare individ are o personalitate diferita si un anumit mod de a vedea lucrurile.

Mi se pare normal ca in ultimii ani profesionistii din beauty sa se comporte diferit pentru ca activam pe una dintre cele mai dinamice piete. Daca lumea, piata, consumatorul de frumusete se schimba atat de rapid este normal ca si noi sa tinem pasul. Plus ca vorbim de o noua generatie, in special generatiile M si Z care au alte asteptari si un alt mod de comportament.

Este adevarat ca la expozitii si la conferinte participa din ce in ce mai putine persoane dar cred ca acest lucru se datoreaza faptului ca in momentul de fata avem mult mai multe mijloace de informare la dispozitie, online. Cred ca in special dupa criza creata de pandemie multe lucruri s-au schimbat si ca in aceasta perioada cu totii am avut acces la informatie dar intr-un mod diferit fata de cel traditional participand la meetinguri pe Teams sau Zoom si accesand din ce in ce mai mult YouTube. Parerea mea este ca aceasta este noua normalitate si ca trebuie sa ne adaptam cu totii la ea.

 

Preferam sa vorbim despre succes, dar mai putin despre valoarea unui esec, un element care sta bine ascuns in spatele unui business-plan. Cum face fata o femeie, si mai ales o femeie frumoasa si inteligenta ca Diana Baicu unei situatii dificile (fie si unui posibil esec), inainte de a se bucura de un succes? In fond, si fericirea este un business personal, dus la final cu succes.

Reteta succesului pentru mine inseamna sa stii ce vrei si sa fii perseverent. Nimic nu se intampla de la sine. Totul depinde de noi si ca sa avem succes in orice domeniu este nevoie de multa determinare si disciplina. Este important sa fii inconjurat de oameni pozitivi si cu energie buna, sa inveti mereu si sa fii deschis la schimbari

Succesul inseamna sa treci prin mai multe etape si da, escul este una dintre ele. Important este sa nu te opresti, sa incerci mereu lucruri noi, sa experimentezi mai ales in aceasta perioada.

Si da, vei gresi probabil chiar de mai multe ori dar important este sa inveti din aceste greseli si sa nu ramai pe loc, ci sa evoluezi.

 

Industria beauty in Romania are extrem de putini producatori si dominant importatori. Evident, o explicatie exista pentru aceasta impartire a teritoriilor, insa intrebarea mea vrea sa mearga in cu totul alta directie: in viitor, care vor fi acele categorii de produse si echipamente beauty pe care un investitor va considera ca merita sa-si cheltuiasca banii?

Mai mult decat oricand este important sa investim in siguranta si sa alegem aparatura care foloseste tehnologie testata, verificata si care nu ne afecteaza sanatatea si produse cosmetice cu ingrediente sigure.

Cred ca pandemia de coronavirus ne-a invatat ca mai putin, dar de cea mai buna calitate, este ceea ce este relevant in acest moment.

Un investitor merita sa isi cheltuiasca banii pe tehnologiile inovatoare din beauty cum ar fi microchanneling si microneedeling, LPG endermologie, radiofrecventa si crioterapie pentru ca in acest moment consumatorul isi doreste rezultate sigure si cat mai rapide. Frumusetea trebuie sa mearga mana in mana cu sanatatea.

Apoi indiferent ca vorbim despre tehnologie sau produse cosmetice este important sa respecte conceptul de Clean Beauty. Consumatorul isi doreste cea mai buna varianta pentru banii lui. Preocupare in continua crestere pentru ceea ce contin sau, mai ales, ceea ce nu trebuie sa contina produsele de beauty. Daca in prima faza aceasta preocupare exista in special in randul millenials acum s-a extins la nivelul tuturor generatiilor si este normal sa fie asa.

Exista o lista ‘neagra’ de ingrediente pe care nu trebuie sa le contina produsele de ingrijire, iar lista aceasta este in continua crestere.

In special atunci cand este vorba despre skin, caz in care suntem cu totii foarte atenti la ceea ce aplicam pe piele si este normal sa fie asa si aceasta procupare vis-à-vis de componenta produselor s-a extins si la produsele de haircare, styling, produse pentru unghii sau make-up.

 

Incotro se indreapta preferintele consumatorilor astazi, si cum arata top-ul Top Line la produsul best of cosmetic, nails, makeup, hairstyle&haircare, reshape, medical-estetic etc.?

Cred ca trendul diversitatii si al inclusivitatii care se manifesta global va fi si mai relevant in perioada imediat urmatoare. Este foarte important sa avem toleranta si acceptare fata de noi insine si de ceilalti. Sloganul nostru este – UNALIKE BEAUTY si cred ca este mai actual ca niciodata.

Consumatorul isi doreste cea mai buna varianta pentru banii lui. Este tot mai interesat de how to-uri simple, entertaining si utile privind produsele cosmetice.

Interesul se muta catre produsele foarte eficiente si cu concentratii mari de ingrediente active dar care pot crea sensibilitati daca sunt folosite nepotrivit asa ca sfatul specialistului devine extrem de important.

In ceea ce priveste top-ul Top Line al produselor best of majoritatea  brandurilor din portofoliul nostru sunt inovatoare, deschizatoare de drumuri si creeaza o noua categorie in domeniu cum ar fi Moroccanoil care a introdus uleiul in ingrijirea parului lansand faimosul ulei de argan Tratament, Academie care a creat primul tratament cosmetic profesional, CND care a creat culoarea semipermanenta odata cu Shellac, Babor care a introdus fiolele in estetica, Kryolan care a creat make-up-ul special pentru televiziune, Universkin care a introdus categoria de cosmetice medicale.

O alta categorie ar fi cea a brandurilor care sunt preocupate de protectia si conservarea Planetei si cred ca este foarte important in acest moment ca brandurile sa fie preocupate in primul rand de acest lucru. Kevin Murphy este o companie pentru care sustenabilitatea este inainte de orice, Goldwell si Babor fac eforturi sustinute in acest sens.

Si nu in ultimul rand tehnologiile avansate dar nonagresive care stimuleaza activitatea sau regenerarea celulara si care nu ne pun sanatatea in pericol – LPG cu Endermologie care stimuleaza mecanic celulele, Guinot care activeaza energia celulara, Ultratone biostimulare tehnologii nonagresive dar care sunt foarte eficiente si pun la dispozitia specialistilor si a consumatorului numeroase studii stiintifice care dovedesc eficienta si rezultatele.

 

Sunteti o rafinata pasionată de călătorii. Cum alegeti o destinatie? Ce contine kit-ul beauty de calatorie al Dianei Baicu, de curiozitate?

Orice calatorie ma incarca, imi da energie si ma provoaca.

Calatoresc sau o faceam pana de curand mult in interes de business si sunt o norocoasa in acest sens. Intotdeauna incerc ca pe langa partea profesionala sa si descopar atat cat imi permite timpul din locul respectiv asa ca fie profit de cele cateva ore intre seminar si cina sau ma trezesc devreme dimineata in asa fel incat sa vad cat mai mult din locul respectiv. Ma informez inainte ce evenimente se desfasoara in orasul respectiv, ce expozitii sau concerte interesante sunt si profit la maximum de timpul petrecut acolo, chiar daca acest lucru inseamna sa dorm foarte putin.

Imi planific apoi cam o data pe an sau la doi ani o calatorie altfel, in locuri interesante in care sa vad nu doar obiective turistice celebre ci sa vad cum traiesc localnicii  care sunt obiceiurile lor si care este energia specifica locului. Locurile care au si o incarcatura spirituala sunt preferatele mele si dintre calatoriile mele de suflet sunt cele din India, Peru, Tibet sau Patagonia.

Kitul meu de calatorie contine numai mini-size-uri pentru ca am un ritual de beauty destul de complex care include destul de multe produse de skin care. Indiferent unde sunt plecata imi respect ritualul de beauty cu demachiere, serumuri, creme, protectie solara sau produse pentru ingrijirea parului pentru ca doar asa ma simt bine.

Imi place mult sa descopar care sunt tratamentele si metodele de infrumusetare locale si merg de cate ori pot la Spa sau saloane locale de obicei nu din hoteluri tocmai pentru a le descoperi si experimenta. Si am avut atat de multe experiente minunate.

 

India. Yoga. Sine. Lumina. Meditatie. Cautare. Respiratie. Am folosit niste cuvinte disparate, pe care am rugamintea sa le…imbracati si sa le dati un sens si o incarcatura personala.

Yoga in general ne ajuta sa ne mentinem starea de bine si sa fim optimisti. Recomand practicarea yoga macar cateva minute in fiecare zi. Exista atat de multe tipuri de yoga incat este aproape imposibil sa nu gasim ceea ce ne face placere si ni se potriveste.

In special de cand fac yoga mi s-au intamplat atatea lucruri bune.

Am intalnit oameni pe care imi doream de mult sa ii cunosc si unii chiar mi-au devenit prieteni, pot sa ma focusez mult mai bine si sa imi revin dupa o zi indiferent cat de grea sau solicitanta a fost. Vad lucrurile mult mai clar, sunt mai optimista si toleranta cu cei din jur si cu mine. Totul la pachet cu mai multa flexibilitate, capacitate cardiaca si respiratorie crescuta si rezistenta.