Marius Florea: “Am inceput cu zero clienti in barbering si acum avem peste 2000 de [...]

“[…] clienti activi din Romania”

interviu cu Marius Florea, owner Barber Tools


1.     Prima mea intrebare este una directa la care, poate multi dintre cei din industria beauty cunosc deja raspunsul. Cum a devenit Marius Florea antreprenor?

Am lucrat aproape 12 ani in Contrast Impex – una dintre primele firme romanesti care au ridicat nivelul distributiei de produse beauty profesionale in Romania – si am fost mana dreapta a Cristinei Ciuca. Sunt unul din cazurile de manual in care un fost angajat ramane in excelente relatii cu ownerul business-ului din care a plecat. Cristina mi-a fost mentor, dar am apreciat enorm calitatile ei umane, maniera in care sa pretuiesti emotiile, oamenii. De la Doru(*partenerul de business al Cristinei), am invatat sa fiu pragmatic, transant intr-o afacere.

Aveam 21 de ani si ma gandeam acum ca dupa ce am plecat din Contrast mi-am sustinut master-ul si vroiam sa ma fac bancher. Insa am avut in minte o provocare si mai mare: sa schimb jocul in acest domeniu. Sa trec dincolo de vopseaua de par pentru femei…sa revolutionez in lumea in care ma misc.

  1. Cand ai pornit business-ul, baza ta de plecare a fost portofoliul cu care, in buna parte, lucrai in Contrast, corect?

Cunosteam produsele, aveam contacte in toata tara, si stiam si ce inseamna concurenta…Stateam pe scaunul lui Dan Lazar(*frizer) si, dupa ce mi-a terminat tunsoarea, Dan m-a intrebat: Cu ce fel de ceara sa te dau? Cu ce vrei tu! Uite, te dau cu (x), insa exista o ceara extraordinara in Anglia pe care nu o aduce nimeni… Asta era in 2016. Am retinut brandul insa si, cand am ajuns acasa, am trimis un email in Anglia am si primit un raspuns. Din Contrast – unde aveam ceara de par pentru barbati – ramasesem cu impactul marketing al acestui produs in piata. Ca se vand putine bucati si ca nu este un produs cerut in Romania.

“Cand am facut prima comanda si m-am trezit cu peste 2.000 de bucati de ceara m-am intrebat cui le vand eu?”

 

  1. Ai crezut ca e un produs pentru un business sinucigas?

Am luat roata, singur-singurel, prin Romania aceasta, crezand in acest produs, simteam ca barbering-ul va veni si va fi pe val, asa ca mi-am zis: Ori la bal, ori la spital!

 

  1. Si cum? Efectiv din salon in salon?

Da, din salon in salon. Cioc-cioc. Buna ziua! Buna ziua! Am lasat mii de testere si usor-usor au inceput comenzile, am inceput sa participam in evenimente, sa ne facem cunoscuti. A fost o crestere solida, constanta. Nu aveam vedetisme deloc, si nu avem nici acum.

Apoi am inceput sa adaugam noi si noi produse in portofoliul nostru si asa am crescut.

  1. Cat crezi in produsul tau atunci cand il vezi?

Eu nu pot sa vand un produs daca nu e bun si daca nu cred in el, nu l-am testat si rastestat.

 

  1. Care este conditia no. 1 intr-o vanzare?

Conditia nr. 1 in vanzare este sa ai ce sa vinzi iar atunci cand clientii il testeaza si constata ca este bun si tu nu le ai in stoc…hmm. Trebuie sa fii constant in stocuri, constant in comunicare, sa fii onest in relatia cu oamenii.

 

  1. Ce inseamna ca distribuitor sa ai o buna reputatie in domeniul beauty?

Trebuie sa fii credibil in tot ce faci si sa te duci cat mai sus: prezenta, seriozitate. Eu, de exemplu, fac un lucru pe care putini poate il mai fac azi. Imi vizitez clientii, pur si simplu.Imi pasa de fiecare dintre ei. Daca ajung in Cluj, de exemplu, imi vizitez cel putin 20 de clienti…imi face placere acest schimb de vibratie. Sunt toti oameni frumosi si care au crescut si prin aportul nostru, sunt convins.

 

  1. Ce faci tu atat de special pentru clientii tai, Marius?

De gasit la mine gasesti aproape toate produsele must have intr-un salon: de la scaunul de sub tine pana la gulerasul care se pune la gat. Clientii isi cauta maximum 2-3 furnizori la car sa gaseasca tot ce le trebuie, un sistem bun de plata, sustinere educationala, traininguri. Sunt clienti si clienti. Clienti care faceau cifre mari, lunar dar care, de exemplu, in pandemie au ramas cu datorii destul de mari la noi si care s-au trezit in imposibilitatea de a plati si pe care ne-am straduit sa ii intelegem si sa acceptam si…sa ii creditam. Nu a fost usor, a fost un moment de cumpana pentru toti.

  1. Exista si in barbering o industrie subterana, cum exista in domeniul nails?

Nu sunt in masura sa condamn pe nimeni. Sunt multi care lucreaza acasa si in domeniul nostru insa este un segment insignifiant in comparatie cu domeniul infloritor al unghiilor!

 

  1. Sunt si produse fake in piata de grooming?

Sunt copii. Produse chinezesti – ceara, de exemplu – care sunt niste replici la 0,50 dolari…destul de bine copiate.

 

  1. Cu cati clienti ai intrat in acest domeniu si cati ai acum?

Am inceput cu zero clienti in barbering si acum am peste 2000 de clienti activi din Romania.

Acoperim aproximativ 90% din frizerii.

 

  1. Este o competitie neloiala pe teritoriul tau?

Nu prea ma intereseaza, sincer. Ma intereseaza doar targetul meu: produse bune, comunicare buna, servicii foarte bune, reactii rapide la livrare, plata la termen, promotii atractive.

…am patruns in domeniul barbering si am facut pionierat in materie de barbershop-uri. Am cunoscut frizeri extraordinari in Romania si am ochiul format, insa nu voi sti niciodata sa tund(si nici nu vreau). Cu Alex Radu – care este un gentleman 100% si un lector senzational –mi-am dorit, din prima zi, sa fac lucruri care sa ii transforme pe oamenii care activeaza in domeniu. Oamenii erau insetati de informatie si…prin informatie, produse bune am ajuns si la inimile lor.

 

  1. Ce functioneaza cel mai bine in relatia cu clientii?

Relatia directa functioneaza cel mai bine. E altceva cand iti vede omul ochii!

 

Lucrezi cu influenceri?


Nu! (rade). Lucrez cu Alex Stativa, cu Alex Radu. Ei sunt influencerii nostri si bifeaza in acceptia mea tot ceea ce ne trebuie pentru un produs profesional destinat barber shop-urilor si clientilor care cauta si apreciaza calitatea.

  1. Marius iti doresti sa iti extinzi afacerea? Unde te vezi la finele acestui an?

Da, am deja un plan in online pentru o alta categorie de produs, pentru ca, cum bine stii, nu e indicat sa tii, cum spune proverbul romanesc, toate ouale in acelasi cos. Asa ca mi-am extins viziunea de business si, cel mai probabil, cat de curand, vom veni cu niste produse foarte-foarte interesante pentru un alt segment de profesionisti decat cei cu care deja colaboram.

 

  1. Ce face Marius cand nu e in miezul business-ului tau?

Imi place mult sa calatoresc, si visez sa imi cumpar o barca…e unul dintre visurile mele din acest an. Permis mi-am luat asa ca aceasta este urmatoare mea investitie. Iar fetelor mele incerc sa le ofer timp pretios, sa le ascult, sa le ofer solutii si acele lucruri pe care nu le vor gasi niciodata in vreun manual.

As vrea ca fiicele mele sa stie ce este curajul chiar de la tatal lor, sa primeasca o educatie frumoasa, sa stie ce inseamna onestitatea, loialitatea. Imi doresc sa fiu prezent si implicat ca tata, in vietile lor.