Nympheum – #fROmos

Precum nimfele din mitologie, Nympheum isi are izvorul in natura si aduce bucurie celor care includ in ritualul lor aceste cosmetice. Am urmarit povestea voastră si ne-am bucurat sa descoperim un brand romanesc creat din multa pasiune, cu mult curaj si cu o energie aparte. Un brand pe care ne face imensa placere sa il includem in proiectul initiat sub denumirea #fROmos de platforma cosmobeauty.ro Asadar, va lasam pe voi sa ne spuneti cum s-au iscat: ideea, numele povestii…si tot ceea ce v-a adus aici, astazi.

Povestea Nympheum a început în 2015 și este strâns legată de lavandă. Primele tufe de lavandă au apărut în grădina noastră din considerente estetice: se încadrau frumos în compoziție, completau cromatic grădina și răspândeau un parfum plăcut dimineața devreme și seara. Ulterior am aflat că această plantă are efect repelent, îndepărtând țânțarii din zonă, dar și că este utilizată pe scară largă în industria cosmetică, atât pentru parfum cât și pentru proprietățile ei.

Lavanda a devenit rapid un subiect interesant pentru mine și din curiozitate am decis să fac câteva experimente cu această plantă. Prima dată am făcut macerate uleioase pe care le-am folosit în săpunuri, însă acestea nu își păstrau mirosul mult timp. Am căutat apoi să concentrez aroma de lavandă și așa am folosit un distilator de laborator pentru a obține ulei esențial și hidrolat. Toate aceste încercări m-au fascinat și m-au făcut să îmi îndrept atenția și asupra altor plante din grădină, dar și din flora spontană de câmpie.

Era un drum nou și foarte interesant pentru mine, devenise un hobby pe care îl dezvoltam de la săptămână la săptămână. Mă documentam, căutam rețete tradiționale, făceam diverse încercări și, într-un timp relativ scurt, am trecut de la săpunuri, la creme și loțiuni. Dacă de acum știam foarte bine cum să fac un săpun bun, mă gândeam că nu poate fi atât de greu să fac și o cremă. După câteva încercări eșuate, am reușit să obțin o rețetă, pe care am îmbunătățit-o și din care au derivat altele și tot așa.

Primele produse au fost testate pe mine și pe prieteni, (prietenul la nevoie se cunoaște) pentru a urmări efectele lor. Tot prietenii mi-au cumpărat și primele produse. Văzând că acest hobby are potențial de business, am decis ca în 2016 să fie totul oficial: firmă, brand, imagine și tot ce însemnă un business de produse cosmetice. Numele poveștii a fost ales spontan, a venit pur și simplu. Pentru că mă aflam într-un cadru idilic, la fermă, înconjurată de natură și de atâtea plante ale căror secrete începusem să le descopăr, mă simțeam ca o nimfă de Bărăgan.

Atunci mi-am adus aminte de un termen învățat la cursurile de peisagistică din facultate, nimfeum, care era locul unde oamenii în antichitate aduceau ofrande nimfelor. Acestea din urmă erau spirite ale naturii care cunoșteau secretele apelor, plantelor și pădurilor. Mi-a plăcut ideea de nimfeum și am decis ca noul proiect să poarte acest nume: Nympheum. Prin Nympheum mi-am propus să transmit tot ce am descoperit despre plante și beneficiile acestora.

 

2. O poveste nu se naste din nimic si nici nu se spune singura. Are nevoie de un creator/nascocitor(un povestas). Noua, la #fROmos ne-a placut sa rascolim putin inainte asa ca, iata, va scoatem la iveala pe voi doua, ca sa se afle cine sunt Alina Gutium si Luiza Dinu, de unde vin si ce au facut ele pana la momentul Nympheum… neuitand aici de creditul bancar de 5.000 euro cu care ati pornit in aceasta aventura frumoasa.

Proiectul sau povestea Nympheum s-a născut la ferma părinților mei, în inima Bărăganului, un loc de care am fost și sunt strâns legată. Copilăria mi-am petrecut-o acolo, până la 7 ani, când ne-am mutat în orașul natal al tatălui meu, Urziceni, pentru a merge la școală. Vacanțele ni le petreceam la fermă, iar după terminarea facultății am decis să mă mut acolo și să mă implic mai mult în afacerea familiei.

Am renunțat la viața de oraș și la profesia de arhitect și m-am dedicat acestui hobby care a devenit business, dar și mod de viață.

Spun că a devenit mod de viață pentru că acest proiect m-a ajutat să adopt un stil de viață mai sănătos și echilibrat. Prin acest proiect am învățat că tot ce este natural este mai bun atât pentru corp cât și pentru mediu.


Oficial, startul proiectului Nympheum a fost în mai 2016, când am înființat o societate comercială și am obținut un credit prin care am acoperit costurile cu analizele produselor cosmetice, o parte din materia primă, ambalaje și magazinul online.  


3.  Lavanda a fost planta care v-a ademenit in nympheum*(spatiul in care se aduceau nimfelor ofrande, in Grecia antica). Ea v-a atras in aceasta lume botanica fascinanta. De la un distilator la un prim sapun, apoi la 50 de produse create exclusiv dupa retete proprii(autorizate de MS si Renar), o ferma cu 50 de hectare de culturi de lavanda, fenicul, in si nalba…drumul, cu siguranta nu a fost pe cat de simplu pare la prima vedere.

Drumul nu este simplu, dar este frumos! Când treci de la hobby la business este foarte important să păstrezi un echilibru, în tot. Aici m-au ajutat informațiile din facultate.

 Deși nu este arhitectură ce fac, eu continui să privesc Nympheum ca pe un proiect, împărțit în faze. Prima fază este cea a creației, a ideii, fază laborioasă, în care se strâng tot felul de informații. Cele mai multe dintre acestea este posibil să nu fie folosite imediat, însă ele sunt păstrate acolo și utilizate ulterior. Aceasta îmi place cel mai mult. Faza următoare este cea a punerii în operă și optimizarea produsului sau a ideii finale. Aceasta mă ambiționează cel mai tare..

 

4. Voi doua ati fost extrem de increzatoare in afacerea proaspat creata dar si extrem de proactive: ati gandit da capo o distributie online (Facebook, magazin online propriu), dar si offline(retea tip Plafar). In concluzie, ati tot crescut si ati facut brandul vizibil prin forte proprii. Cum v-ati impartit rolurile, unde ati avut obstacole, care au fost costurile pe care le-a indus aceasta crestere si care sunt victoriile de care va bucurati astazi?

Ferma Bărăganu exista dinainte de povestea Nympheum. Doar că o dată cu apariția Nympheum și-a schimbat puțin imaginea. Am înființat culturile de lavandă și alte plante aromatice, ulterior a apărut distileria și întreg procesul de prelucrare a acestor plante. Pentru Nympheum am gândit inițial un drum separat, am vrut să pornim treptat, să creștem firesc, am vrut să vedem cum sunt primite produsele noastre pe piața românească.


Pe măsură ce povestea brandului a început să fie cunoscută și mai cu seamă, după festivalul lavandei din acest an, ferma Bărăganu este asociată acum cu Nympheum. În ceea ce privește partea economică din spatele poveștii, am vrut să fie un drum separat, pentru că era ceva nou pentru noi, nu aveam experiență, am făcut totul ”din mers”. În afară de costul inițial, pentru analize și magazin online, în primii ani, tot ce am câștigat am reinvestit.


Când am considerat că ar fi o ocazie bună să abordăm magazinele tip Plafar sau să lucrăm cu reprezentanți, ne-am dat seama că nu am prevăzut aceste costuri. Ne-am lovit de o situație în care ni se cereau prețuri preferențiale și la momentul acela nu ne permiteam să le acordăm. Însă pe parcurs am reușit să optimizăm costurile noastre, fără a afecta calitatea produselor cosmetice, astfel încât să rezolvăm situația dată.  

 

5. Intre online si offline, cum inclina azi balanta Nympheum? Unde sunt produsele voastre mai prezente si mai cautate?

Produsele Nympheum sunt naturale, lucrate manual din ingrediente de origine vegetală și conțin un conservant aprobat pentru cosmeticele bio. Am decis să folosesc acest conservant pentru că nu are acțiune negativă asupra pielii, însă este un conservant slab, care are acțiune 3 luni și se inactivează rapid la temperaturi de peste 35° C.

Așadar, acum produsele Nympheum se găsesc doar online și se prepară în urma comenzilor.

Când am început acest proiect, am colaborat atât cu reprezentanți cât și cu magazine tip plafar, însă nu aveam control asupra condițiilor de stocare. Fiind produse naturale, acestea sunt destul de sensibile și trebuie păstrate la temperaturi constante, sub 25°C. Am avut surprize mai puțin plăcute de-a lungul timpului și am decis că e mai bine așa: să distribuim noi direct produsele, pentru ca acestea să ajungă la destinație în condiții foarte bune.

 

6. Ce ati schimbat din mers si ce ati regandit ca strategie de marketing si vanzari pentru portofoliul de produse Nympheum? Si, apropos, de strategie, in cea a brandului ati ales sa folositi motive populare romanesti. Intrebarea poate suna redundant dar, de ce ati ales motivele acestea incarcate de o simbolistica cu totul neintamplatoare?

Am schimbat câteva lucruri. În primul rând, imaginea produselor, etichetarea lor. Inițial și etichetele erau scrise de mână, însă acest lucru lua foarte mult timp și nu era nici o caligrafie foarte lizibilă. Pe măsură ce numărul comenzilor a crescut, am decis să schimbăm etichetarea, astfel totul devenea mai clar și mai rapid. O altă strategie care a suferit schimbări pe parcurs, a fost cea a vânzărilor prin intermediul reprezentanților. Am ales să renunțăm la ea pentru că Nympheum era plasat greșit în percepția clienților.

Ideea de produs natural nu rima foarte bine cu această strategie și se făcea un paralelism cu alte produse din piață care nu au aceleași valențe cu produsele naturale.

Alegerea motivelor tradiționale pentru imaginea brandului a venit de la început. Am vrut să fie un simbol al locului de unde a pornit Nympheum, adică din Bărăgan, însă am ales să le stilizez, să le dau o tușă personală. Motivele tradiționale bărăgănene sunt puține și nu au o paletă de culori bogată, cu toate acestea din ele s-au făcut compoziții frumoase și simple. Acest lucru rimează cu Nympheum: frumos și simplu, fără artificii.  

  1. Sa spunem lucrurilor pe nume. Cat de greu e sa implementezi in piata din Romania un produs 100% romanesc care nu altereaza ingredientele active (folosind conservanti extrem de atent alesi)?
Nu pot spune că e greu, dar nici ușor nu este. Românii sunt mai deschiși acum la acest gen de produse, însă din păcate se așteaptă și la un cost pe măsură, adică unul ridicat. Ideea inițială a acestui proiect a fost să furnizăm produse cosmetice de calitate, iar pentru noi, calitatea nu este percepută ca un lux, este o nevoie.

 

Momentan, suntem prezenți doar în online, și este mai greu să convingi consumatorii de calitatea produsului, din spatele unui ecran. Astfel de cosmetice trebuie mirosite, încercate și apoi te convingi de calitățile lor și poți face o diferență. Aici este partea cea mai grea: cum convingi consumatorii că un produs mai ieftin este natural și bun. Faptul că este un produs românesc nu ajută prea mult, pentru că în piață sunt deja branduri mari, cu tradiție în domeniu. Implementarea unui brand se face în timp, prin creștere organică și prin păstrarea calității produselor, principii de la care nu vrem să ne abatem și care cu siguranță ne vor ajuta să fim mai prezenți pe piața românească.

 

  1. Sustineti procesul de reciclare si de grija fata de mediu folosind cu predilectie materii prime care sa nu aduca nici un fel de daune(folositi recipiente din sticla, s.a.). Este admirabil ca puteti pastra totusi niste preturi decente in aceste conditii. Dar cu ce eforturi? Este acest gest al vostru inteles, adoptat si apreciat? V-ati gandit sa bonificati gesturile de sustinere din partea consumatorilor? Sa-i introduceti in aceasta cultura a reciclarii?

Materiile prime sunt atent selecționate, avem grijă să provină din surse sigure și să fie certificate bio și fairtrade. Ambalajele utilizate de noi sunt alese astfel încât să nu altereze formula produsului.

La început am avut cutii, pentru fiecare produs, însă am renunțat la acest lucru pentru că era un consum prea mare de hârtie, care ajungea în coșul de gunoi. Sunt multe lucruri de care ținem cont și avem grijă să nu avem un impact negativ asupra mediului și căutăm mereu să păstrăm un echilibru

 În ceea ce privește bonificarea consumatorilor  ne-am gândit să inițiem o campanie, în această toamnă, prin care să motivăm oamenii, în general, să recicleze. Este foarte important să avem grijă de natură și de aceea vrem să îi facem pe consumatori să fie cât mai atenți în alegerile pe care fac. Vom anunța proiectul curând și sper să aibă impactul scontat. 

 

  1. V-ati propus sa faceti o serie de workshop-uri pentru cresterea nivelului de informare a consumatorilor. De ce ati considerat ca este necesar sa faceti acest lucru? Ce ati simtit ca lipseste?

Dacă până acum am considerat că este suficientă informarea din online, acum ne dăm seama că este nevoie de mai mult. Work-shopurile în care participanții își prepară un anumit produs sau testează o parte din materiile prime sunt utile atât pentru noi cât și pentru ei.


Pentru noi sunt importante pentru că ne ajută să îmbunătățim produsele din gama noastră sau să dezvoltăm altele noi, iar pentru participanți sunt utile pentru că vor afla o serie de informații care îi vor ajuta să aleagă produsele bune pentru ei.

 

  1. In anii urmatori unde vom vedea brandul Nympheum?(va propun sa facem acum un scenariu si peste cativa ani sa ne reauzim si sa il comparam, de acord?)

Este un exercițiu frumos și simplu! Peste câțiva ani eu văd Nympheum mai prezent în piață, atât în on-line cât și în magazine. Pentru mine, acest lucru înseamnă că am reușit să convingem clienții că: ” less is more”(Mies van der Rohe), că lucrurile simple sunt mai frumoase. Totodată, îmi propun ca Festivalul Lavandei organizat de Nympheum să devină o tradiție pentru Bărăgan, să fie un eveniment unde oamenii se bucură de frumusețea naturii și de lucrurile mărunte. Restul viselor le las pe data viitoare!