Pell Amar – #fROmos

interviu cu Miruna Codeanu, General Manager Pell Amar

Cel mai probabil acest interviu ar trebui sa poarte urmatorul subtitlu: “O poveste despre cunoastere si leadership. O poveste despre un real brand de tara.

Trecand peste un extraordinar si bogat parcurs pe care l-a avut Pell Amar pana astazi, sa incepem cu aventura cunoasterii, cu aceasta curiozitate iesita din comun care l-a caracterizat pe domnul profesor doctor Ștefan Ionescu- Călinești, inca din anii 60, pe cand era directorul Statiunii Amara si si-a propus sa separe elementele active ale namolului sapropelic pentru a le aplica in proceduri de tratament pacientilor sai din Romania si din strainatate care se confruntau cu afectiuni reumatismale, dermatologice, dar si pentru terapiile anti-aging.

 

  1. Cat de important este sa mentionam figura profesorului Ionescu-Calinesti ?( va rog sa ii faceti un scurt portret). Mai apoi, stim ca determinarea lui a pornit de la o afectiune grava a sotiei dansului, sclerodermia (o afectiune degenerativa musculara). Cat de mult credeti ca a influentat acest detaliu extrem de personal descoperirea dansului?

Semnătura doctorului Ionescu Călinești face parte din logo-ul și identitatea noastră. Îi datorăm doctorului Ionescu Călinești existența acestei mărci românești de tradiție. Chiar Doctorul Ionescu Călinești spunea despre extract că l-a descoperit din dragoste pentru soția sa și de aici au urmat toate produsele cosmetice dezvoltate ulterior. Este un amănunt dureros din viața doctorului care, căutând un tratament pentru afecțiunea soției, a descoperit că nămolul sapropelic avea efecte benefice. Însă era greu de lucrat cu nămolul, murdărește, nu poate fi aplicat chiar în orice moment al zilei…

Doctorul Ionescu Călinești a început căutările pentru o metodă prin care nămolul să se poată transforma într-un extract care să însumeze doar beneficiile acestuia și cu care să poată lucra mai ușor. L-a descoperit în forma unei pulberi albe, obținută prin mijloace 100% mecanice căreia i-a dat numele de Pellamar.

Apoi fabrica a fost relocată în satul Băile, județul Buzău, unde se află și astăzi fabrica noastră, Balta Albă fiind o stațiune recunoscută pentru băile de nămol.

Exista, pe de o parte, extractul injectabil Pellamar, produs de Antibiotice Iași, iar pe de altă parte, produsele cosmetice, fabricate de Miraj București. Primul produs cosmetic cu extract Pellamar apare în 1976, fiind o pastă de dinți, cu un conținut puternic de minerale și prin urmare, având capacitatea de remineralizare a smalțului dentar.

 

Produsele Pellamar erau de multe ori destinate exportului, dovadă broșurile în limba engleză publicate de Ministerul Turismului și calitatea materialelor de promovare pentru Pellamar. Se făceau desigur și tratamente cu produse Pellamar în hotelurile din România și erau o atracție pentru turiștii străini. Doctorul Ionescu Călinești, n-a fost însă un apropiat al regimului comunist, fiind fost deținut politic, de aceea numele lui probabil nu a fost foarte promovat.

 

  1. Pomeneam la inceput si nu intamplator titulatura de real brand de tara. Din cate stiu, ca si in cazul Gerovital, statul roman a oferit candva sustinerea mai mult decat necesara in aceasta directie, iar Pellamar facea parte din Ministerul Turismului. Cum stau insa astazi lucrurile? Beneficiati de suport?

Pellamar  – ca atare – nu a fost un brand care sa faca parte din Ministerul Turismului, brosurile de promovare erau publicate de Ministerul Turismului, iar produsele fabricate în cele două unități de producție despre care vorbeam mai devreme: injectabilul la Antibiotice Iași, iar produsele cosmetice la Miraj București.

 


Gerovital și Pellamar, ca branduri cosmetice, au fost mărci fabricate de Miraj București, care au fost suficient de norocoase să supraviețuiască și să fie duse mai departe de inițiative private care le-au salvat. Pellamar în prezent este o companie privată cu 100% acționariat românesc. Ne bucurăm că industria românească de frumusețe a păstrat brandurile cu istorie, pentru că nu sunt la fel de fericite poveștile în toate industriile. În cazul nostru povestea continuă prin forțe proprii.


 

  1. Putini stiu ca prof Calinesti a fost, de altfel, primul medic din lume care a reusit extragerea principiilor active din namolul sapropelic. Utilizați astăzi formula inițială a extractului?

Doctorul Ionescu Călinești este primul care a reușit extragerea principiilor active din nămol terapeutic. A brevetat această descoperire, iar noi am preluat atât brevetul cât și marca.

 

Avem în continuare în portofoliu pasta de dinți în două variante: cu anason sau cu mentă, în formula fără fluor. Gamei de îngrijire orală i-am adăugat și o apă de gură, tot fără fluor. Am mărit portofoliul de produse Pellamar, iar astăzi avem peste 60 de produse în porfoliu și în absolut fiecare produs al nostru se află extractul de nămol terapeutic, obținut 100% mecanic așa cum a fost descoperit, astfel încât să aibă cea mai mare concentrații de beneficii către utilizator.

 

Extractul este o pulbere albă care concentrează doar substanțele active din nămol, săruri minerale, aminoacizi, iar efectul este subliniat de alte ingrediente active, tot de origine naturală pe care le utilizăm în formule în funcție de destinația produsului, fie că vorbim despre skincare, oral care, hair sau produse terapeutice. Spuneam mai devreme că extractul este o pulbere albă, pentru că unii consumatori, aflați la primul contact cu produsele noastre, de care se și îndrăgostesc în cele din urmă, sunt uimiți că produsele nu au culoarea nămolului și chiar acesta este unul dintre avantajele formulei și al metodei de extracție.

Doctorul Ionescu-Călinești tocmai asta căuta: un ingredient care să aibă beneficiile nămolului, dar cu care să se lucreze ușor, care să nu păteze. Căutăm mereu formula perfectă care să îmbine descoperirile științifice cu remediile tradiționale, chiar așa cum se poate spune că facea și doctorul Ionescu-Călinești: a observat beneficiile unui remediu tradițional, băile de nămol, și a căutat, prin metode științifice să-l potențeze. 

 

  1. Care este povestea rezervoarelor incredibile de namoluri benefice de la Amara si mai apoi cele de la Balta Alba (intre Buzau si Braila)?

Există în acest areal o salbă de lacuri cu nămol terapeutic. Descoperirile însă sunt foarte vechi. România are o tradiție importantă în balneologie, iar Balta Albă era o importantă destinație turistică înainte de Primul Război Mondial. La Balta Albă veneau la băi atât turiști din România cât și de pe alte meleaguri. Probabil că de la această activitate, mersul la băi, vine și numele localității în care se află astăzi sediul nostru: satul Băile, comuna Balta Albă.

Indicator pentru cât de cosmopolită era localitatea Balta Albă în perioada antebelică este că exista în localitate un cazino.

Băile așa cum erau ele denumite generic, erau precursoarele spa-ului. Spa-ul fiind legat tot de această ramură a medicinii, numită balneologie. Principiile balneologiei, care spun că prin piele ne luăm energia de care avem nevoie, ne-au inspirat și pe noi în a crea gama Organic Spa. De altfel studiile au arătat că extractule de nămol sapropelic furnizează celulei energia necesară pentru regenerare.

  1. Cum a evoluat de la A la Z, povestea Pellamar în timp?

Povestea a început în 1976 cu brevetul pentru extractul Pellamar. A continuat apoi cu procedurile bazate pe Pellamar, cu diverse produse dezvoltate, cu extractul injectabil. O parte dintre produsele cosmetice mergeau la export, Pellamar fiind uneori mai bine cunoscut internațional decât pe plan național.

Salt peste timp, în 2010 a renăscut brandul Pellamar cu o identitate vizuală actualizată, cu o parte din portofoliul de produse pe care îl avem astăzi. Dezvoltarea a continuat, la fel și revitalizarea, de puțin timp am ajuns la identitatea pe care o afișăm astăzi și care credem că ne reprezintă cel mai bine.

 


Trebuie să mărturisesc că de multe ori clienții sunt surprinși să afle că sunt produse fabricate în România, pentru că din punct de vedere al identității vizuale și al calității produselor, putem sta lângă orice brand internațional, deși suntem un brand de nișă.


 

Nu doar identitatea vizuală și calitatea produselor ne fac să putem intra în competiție cu branduri de renume, dar și dezvoltarea constantă și cercetarea.

 

  1. Ce inseamna azi Pellamar ca nume, ca awareness, marketing si comunicare si, mai ales, ca pozitionare in piata?

Brandul Pellamar este astăzi un brand de îngrijire de nișă care comunică cu mai multe publicuri. Avem o dată publicul care își aduce aminte de Pellamar în varianta sa de dinaintea Revoluției, care își aduce aminte de pasta de dinți și procedurile Pellamar mai mult accesibile turiștilor străini. Lor ne adresăm cu gama de produse terapeutice, gama Therapy, în care exploatăm efectele antiinflamatorii ale extractului de nămol sapropelic.

 

 

Cealaltă componentă a brandului nostru este de produse cosmetice care se adresează consumatorului urban cu venituri medii și peste medie, preocupat de ceea ce primește pielea sa, de ingrediente sigure, ingrediente de origine naturală. Aici trebuie să ne mărturisim și preocuparea și respectul pentru mediu, întrucât o parte din gama noastră de produse de îngrijire facială are ambalaje de sticlă, ceea ce le face reutilizabile și prietenoase cu mediul.

  1. Recunosc ca am redescoperit Pell Amar in noua sa identitate vizuala la un congres medical. Cum vedeti sau cat de deschisa, mai exact, este piata de business to business în raport cu produsele Pellamar?

Am identificat că există și o nișă a saloanelor și spa-urilor care vor produse autohtone, vizitate de același tip de client despre care vorbeam mai sus: preocupat de ingrediente de origine naturală dar și de știință și mediu.

Aproape toate produsele Pellamar sunt disponibile și în formule profesionale și lucrăm cu câteva spa-uri și centre beauty premium din București și din țară.

 

  1. Ce a însemnat perioada pandemiei pentru Pellamar?

Pandemia a reprezentat și reprezintă încă o provocare pentru toată lumea. Deși panica ne-ar fi îndemnat pe toți să înghețăm în fața neprevăzutului, anulându-se toate previziunile pe care le aveam pentru anul 2020, provestea Pellamar a continuat în ciuda pandemiei. Sperăm să putem fi mândri când se va termina, că brandul nostru a supraviețuit, împreună cu partenerii și consumatorii noștri și unei pandemii. Până la urmă istoria unui brand înseamnă și toate momentele istorice cărora le-a fost martor și pe care le înglobează în povestea sa. Au fost niște momente foarte incerte, mai ales la început când mulți retaileri și magazine tradiționale au închis sau și-au redus activitatea.

Am reușit să ne mișcăm suficient de repede încât să lansăm o linie de produse igienizante pentru mâini, produse cu o formulă în același timp prietenoasă cu pielea, cu un conținut ridicat de glicerină. Apoi ne-am bucurat foarte tare să vedem că pandemia a readus în discuție subiectul comunității și al produselor locale.

Credem în produse locale, credem că e important să consumăm produse locale și ingrediente locale, iar asta se vede în toate produsele noastre. Chiar am publicat o scrisoare pe conturile noastre de social media în care invitam consumatorii să cumpere produse de la concurența noastră, pentru că e mai important să supraviețuim acestor momente grele împreună.

Urmărim îndeaproape toate trendurile de pe piață și chiar suntem mândri să fi fost primul producător de cosmetice din România care a lansat o gamă de îngrijire cu prebiotice, Biome, care pune în centru echilibrul microbiomului. Dacă înainte de pandemie se discuta destul de timid și pe o nișă destul de mică despre importanța micobiomului ne bucurăm să vedem că acesta e un alt subiect pe care pandemia îl împinge în fața noastră.

 

  1. Pentru final am pastrat o intrebare 2 in 1. De unde vine numele brandului si care sunt acele produse Must Have Pellamar pe care orice consumator avizat de produse de ingrijire si infrumusetare, ar trebui sa le puna chiar acum in “cos” de pe magazinul online www.pellamar.com?

Pellamar vine de la pelloid de Amara, adica namol din lacul Amara, exact ceea ce ne face pe noi deosebiti de toti ceilalti: suntem un producator local care are ca ingredient activ principal un ingredient local descoperit de un doctor român.

Ne place să credem că nu am construit numai produse esențiale, dar au locul lor în rutina și tipul fiecăruia de ten. Așadar, punem mare accent pe rutina zilnică a pielii frumoase. Putem începe cu îngrijirea personală de bază, putem vorbi despre: pastă de dinți, apă de gură pentru a continua apoi cu Gelul de duș organic Spa gelul pentru igienă intimă Femina Intimity și crema de corp sau laptele de corp Organic Spa. Apoi, mergem către zona de haircare, unde avem din nou ritualuri complet de șampon, balsam sau mască, tratament În ceea ce privește rutina pentru ten, recomandăm gelul purificator, laptele demachiant alături de o loțiune tonică sau calmantă, după tipul de ten, o cremă adecvată tipului de ten. La toate acestea putem adăugi momente de răsfăț săptămânal: sare de baie cu proprietăți terapeutice și relaxante sau spumantul de baie Organic Spa, un gel peeling sau o mască pentru ten.