Industria beauty a avut parte in perioada martie-mai 2020 de o resetare nemaintalnita in fiecare ramura a ei.
Vorbind strict de manichiura/pedichiura au fost atat avantaje cat si dezavantaje ca urmare a pauzei. Pentru tehnicieni dezavantajul cel mai mare a fost faptul ca au avut un declin financiar semnificativ, iar pentru cliente a fost acela ca pentru unele era necesar sa isi faca pedichiura (in special cea medicala) si faptul ca unghiile aveau neaparata nevoie de intretinere. Insa dezavantajele acestea sunt cu mult mai mici decat avantajele pe viitor. Pe termen lung, toata lumea deopotriva are de castigat.
Noi, tehnicienii, am avut acces pe retelele de socializare la informatii nenumarate de la surse variate din domeniu. Ce am putut invata in urma lor? In primul rand faptul ca suntem o comunitate, apoi am putut sa evaluam o mare parte a metodelor de predare a mai multor traineri, am invatat tehnici noi si, nu in ultimul rand, am avut timpul necesar sa exersam lucrurile de care nu aveam timp inainte. Practic, in aceasta perioada am fost obligati sa evoluam profesional.
Clientele noastre au avut o mica pauza pentru regenerarea aproape completă a unghiilor. Iar acum, revenite in salon, au parte de tratamente speciale din partea tehnicienilor care reincep munca mai odihniti, mai pregatiti profesional si nerabdatori sa le revada.
Cum ne reluam viata in salon cat mai eficient dupa aceasta perioada de pauza?
1. O tusa personala
Intampina-ti clientele care au revenit cu un afis la intrare sau cu o felicitare pe care sa o personalizezi cu textul BINE ATI REVENIT! Creeaza in sinea clientei un sentiment placut de apartenenta la un cadru cald si placut. Faptul ca simte ca este importanta pentru tine face ca intreaga energie a zilei sa fie una pozitiva si relaxata.
2. Curatenie impecabila
Da, cu siguranta ca salonul tau este curat. Acum insa, este momentul sa treci la nivelul urmator si sa adopti varianta minimalista. Sunt atat de multe lucruri de curatat, incat daca mai ai si alte obiecte decorative in zona spatiului de lucru, este momentul sa le faci cunostinta… cu un alt loc. Aranjeaza-ti spatiul in asa fel incat sa ai doar obiectele absolut necesare in imediata apropiere. Acest lucru te ajuta si la o curatare mult mai eficienta cu dezinfectanti. Starea de urgenta s-a ridicat, dar virusul nu a disparut.
3. Esti in siguranta
Pori sa iti reasiguri clientele ca faci toate eforturile necesare, chiar si in plus daca este cazul, pentru ca ea sa fie in absoluta siguranta atunci cand paseste pe usa de la intrare. Cu totii am facut schimbari in atitudinea fata de semenii nostri din momentul in care am iesit pe usa casei pana cand ne-am intors. Unii poate am fost putin mai neglijenti, altii am fost mai precauti. Traim insa intr-o societate in care majoritatea se supune regulilor. Vei avea printre cliente persoane din ambele categorii. Este important ca ele sa urmeze standardele tale de igiena si sa poarte masca sis a se spele pe maini inainte sa se aseze la masa. Apoi tu le poti reasigura ca igiena ta si a salonului se incadreaza in recomandarile specifice pentru aceasta perioada. O clienta informata este mai relaxata fiindca are incredere in profesionalismul tau.
4. Fii prezenta
Acum este momentul sa postezi pe retelele de socializare pentru a mentine legatura cu clientele fidele, insa si pentru a castiga unele noi. Cele care nu au mai fost pana acum la tine vor aprecia cu siguranta faptul ca ai facut eforturi pentru a lucra intr-un mediu curat si sigur. Asa pot afla si detalii despre stilul tau de a executa o manichiura sau o pedichiura.
5. Schimbarea aspectului ambiental
In majoritatea cazurilor schimbarea este un lucru pozitiv. Oportunitatile apar de cele mai multe ori atunci cand permitem varietatea in viata noastra. Ea da o alta viziune asupra felului in care vedem viata. O sugestie, care nu implica un cost suplimentar, ar fi sa schimbati macar pozitia mobilierului sau a modalitatii de prezentare a produselor in salon. Mergi un pas mai departe si schimba acele display-uri de culori. Asteapta-ti clientele cu nuante “proaspete”.
6. Reorganizarea
Gandeste-te care este pozitionarea cea mai buna a produselor si a instrumentelor pentru ca munca ta sa fie cat mai eficienta. Sunt sigura ca o data cu trecerea timpului ti-ai achizitionat instrumente sau aparatura noua, la care nu le-ai gasit imediat locul. In mediul tau de lucru trebuie sa fie un flux foarte bine gandit. Fiecare obiect trebuie sa isi aiba locul, in asa fel incat sa iti fie la indemana in orice moment.
7. Modele noi in timpuri noi
Acum ai avut ocazia sa inveti nenumarate design-uri. Arata-le tuturor! Fa-ti o zona in sala de proceduri, pe care o poti numi “coltul de creativitate” (care sa nu fie in imediata apropiere a mesei de lucru), in care sa prezinti la ce ai lucrat in ultima perioada. Poti chiar sa alegi (pentru o perioada limitata de timp) un model pe zi care sa fie inclus in pret si care sa nu iti ia prea mult timp sa il realizezi. Acest lucru iti aduce beneficii in mai multe parti: clienta este fericita fiindca are un design, apoi ea este cartea ta de vizita pentru potentiale viitoare cliente care vor fi atrase de o manichiura deosebita, iar tu exersezi si iti castigi dexteritate foarte buna pentru nail-art.
8. O mie de cuvinte
Nu degeaba se spune acest lucru despre valoarea unei poze. Daca nu ai facut-o pana acum, invata sa faci poze deoasebite. Gaseste-ti un stil de a le realiza care sa arate o mana relaxata, curata de orice urma de ulei si de praf, pe un cadru care sa reprezinte stilul tau. Ideal ar fi ca fundalul pozelor sa nu fie incarcat pentru a nu avea prea multa informatie vizuala.
9. Reevalueaza-te
O reevaluare a listei de preturi este absolut necesara. Valoarea serviciilor tale si a produselor folosite acum in salon a crescut, iar in preturile tale trebuie sa se reflecte acest lucru. Chiar daca nu este o schimbare extrema, ci una simbolica, atunci cand se aduna de la toate clientele cu siguranta vei simti acest lucru in buget.
10. Completeaza-ti lista de servicii
Exista posibilitatea ca unele cliente sa isi doreasca sa renunte la unele servicii pe care tu le oferi, deoarece bugetul nu le mai permite. Lor le poti recomanda sa isi schimbe optiunea de a isi face unghiile pe un serviciu care sa fie mai rentabil financiar: de la gel la oja semipermanenta, ori de la oja semipermanenta la o ingrijire periodica a unghiilor naturale. Fiecare dintre noi cunoastem unghiile clientelor fidele poate mai bine decat le cunoastem pe ale noastre. Deci cine sa fie mai in masura sa le ingrijeasca decat tot noi?
Poti opta sa iti maresti paleta de servicii cu tehnici care sa aiba preturi mai mici precum umplere (backfill), express (tehnica rapida fara pilire), 3in1 la interval de 2 saptamani (oja semipermanenta care contine baza, culoare si top).
Toate aceste sfaturi sunt menite sa te indrume in a-ti armoniza spatiul de lucru cu o investitie minima. Un tehnician pregatit va avea mereu de lucru si cred ca orice plus-valoare aduci in meseria ta te face indispensabil pentru clientele tale si iti poate aduce o agenda plina. Industria noastra avanseaza cu fiecare tehnica noua si cu fiecare produs nou aparut pe piata. Asa ca, poate cel mai important sfat pe care il pot oferi, este ca trebuie sa nu te opresti din invatare. Gaseste cursurile potrivite pentru tine, predate de instructori experimentati si fii intr-o continua evolutie si invatare.
Fii foarte bun in meseria ta si vei deveni indispensabil!