Flavius Turcanu: “Nimeni nu se trezește dimineața cu gândul sa creeze un aparat care nu [...]

“Nimeni nu se trezește dimineața cu gândul sa creeze un aparat care nu a mai existat, mai ales atunci când industria fitness înseamnă vânzări de miliarde de euro de aparatura sau echipamente care nu te ajuta la nimic.”

 

Flavius, avem in fata doi pioni: sport vs sport, daca poti sa iti imaginezi asa ceva! Ce este sportul astazi pentru un atlet(accepta eticheta, te rog) care a facut performanta atat in sala cat si in pozitii de management sau de ownership?

Sunt un tip sportiv, dar sportiv in sensul fundamental nealterat al cuvântului. Asistam la urmatoarea inversare de poli: sportul nu are treaba cu fitness-ul actual, ci cu mișcarea, cu înțelegerea ei si, mai ales cu strategiile de abordare, si chiar de comunicare, de transmitere a lui. Ani la rand am încercat sa aduc gesturile atletice in sălile de sport. Ca sa poti transmite aceasta coerenta a sportului adevarat, ai nevoie si de un cadru, de o atmosfera, si nu o poți face in locuri care au fost construite sa urmeze calea câștigului corporativ. Asta înseamnă ca nu trebuie sa amesteci în aceeasi “oala” concepte care nu pot coabita.

La inceput…a fost cuvantul, se spune. Extrapoland, la inceput a fost ideea, in cazul tau, atunci cand ai creat CRAB. Dar inainte sa raspunzi, sa spunem ce si cine este CRAB. Si iata ce informatii am aflat:

“Este un brand nou fitness, conceput în anul 2015, de către brașoveanul Flavius Țurcanu, fondator al FitEducation, centru sportiv de studiu al mişcării care oferă servicii de educare, formare și consultanță pentru corporații gigant ca Virgin Active, Queenax si Nike. Este un aparat realizat dintr-o compoziție metalică de înaltă calitate și rezistență, utilizat în cadrul programelor de fitness, cu scopul clar de a combina antrenamentele de forță cu cele de tip 3D.”

 

Frumos. Dar cum s-a nascut el?

Crabul este un aparat care s-a nascut întâmplător in timpul unui curs pe care îl făceam la Los Angeles cu un fost luptător de MMA care inventase o metodologie de antrenament de intensitate  medie si care includea in aceasta metodologie exerciții in care era nevoie de o contragreutate cu priza verticala.

 

Imi amintesc ca atunci cand am vorbit cu tine la telefon si imi povesteai despre matrita si cautarile unei turnatorii…De la punerea in practica si pana la marketing-ul de produs e insa cale lunga.

Sa faci un aparat aparent simplu in construcția sa, nu are nicio legătură cu împărtășirea acestei metodologii la nivel global. Esti facut sa perseverezi?

Nivelul ambitiei tale este destul inalt? Intrebarile acestea mi le-am pus si ar trebui sa si le puna oricine atunci cand incepe urcusul.

 

Si cand incepe urcusul?

Urcusul incepe atunci cand stii indeajuns cat sa intelegi ca nu stii nimic. Te pierzi pe miile de strazi intunecate in cautarea melodiei. Zambesti amar la gandul ca ieri te vedeai improvizand jazz iar azi intelegi ca nu-ti poti coordona mana stanga cu cea dreapta. Si asta se intampla pentru ca începe confruntarea cu marketingul, partea comerciala, incep, rand pe rand: crearea de evenimente, crearea unei echipe care sa nu altereze mesajul pe care vrei sa-l transmiți, realități care n-au nicio treaba cu sportul.

 

Erai, practic, dispus sa risti!

Frustrarea și necesitatea sunt rampe de lansare care transcend partea manageriala si care trebuie sa facă parte din ADN ul omului creativ si din personalitatea celor care au ceva de spus. Trebuia sa risc. Stiu ca riscul aduce competitivitate si rezultate.

E greu ca dracu’! Trebuie sa ai autoconstiinta, sa-ti intelegi propriile emotii, sa fii empatic, motivat, sa ai obiective clare, competente sociale, dar mai ales autocontrol.

 

E un travaliu la care nu oricine rezista! Ce sfat ai pentru cei care se vor inhama la asa ceva?

Sa nu uite sa-si schimbe perfuziile din cand in cand …

 

Flavius Țurcanu a protejat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) atât aspectul estetic al produsului creat, ca model industrial, cât și denumirea – CRAB – asociată acestuia ca marcă. Ceea ce îi conferă drept de exclusivitate și asigurarea individualității acestuia. Sistemul conceput în jurul acestui aparat de fitness a presupus investiții de peste 80.000 euro (realizare, promovare, sesiuni de formare a instructorilor). Orice persoană care dorește să îl folosească, fie în antrenamente acasă, fie în sală, îl poate achiziționa la un preț de 120 euro. Iar cei care doresc să devină antrenori în sistem CRAB, pot sa se inscrie la cursurile specifice, de formare.