Tabya Tabuica: “Concurenta este un leac antiplafonare in industria lashmaking”

Concurenta este un leac antiplafonare in industria lashmaking

Interviu cu Tabya Tabuica, Owner Tabya Lash Academy

 

  1. Chiar daca avem cele mai bune intentii din lume, acestea nu ne garanteaza ca vom obtine o reactie potrivita din partea interlocutorilor nostri, dupa cum nu ne ofera un indiciu despre cum suntem perceputi prin ochii celorlalti. Cu toate acestea, tu cum crezi ca esti perceputa, Tabya?

O intrebare destul de dificila, insa datorita rezultatelor pot spune ferm ca sunt perceputa ca o persoana serioasa si responsabila. Dar daca ne raportam la mediul online via live aici apar si multe diferente, pentru ca toti cei care ma cunosc online asteapta sa intalneasca in realitate o persoana dura, iar surpriza vine cand ne cunoastem pentru ca am un caracter copilaros si glumele nu-mi lipsesc. Asa ca mi-ai dat o idee sa fac un sondaj vizavi de cum ma percep cei din jur sau de ce nu sa lase chiar un comentariu sub acest articol.

 

  1. De unde si de ce lashmaking?

Nu aveam nici o legatura cu aceasta meserie cand m-am mutat in Bucuresti. Dar datorita spiritului meu rapid de a analiza piata si nevoile oamenilor, in a 3-a zi de la mutare am inteles ca acesta este serviciul ideal pentru  femeile din Romania, si mai ales pentru ca era ceva absolut nou, nedescoperit. Asa ca in cateva zile eram plecata sa fac primul curs din viata mea de extensii de gene. Surprizele au venit ulterior: aveam alte asteptari vizavi de aceasta industrie si mi-a trebuit mult antrenament pana am reusit sa fiu cat de cat multumita de lucrarile mele.

  1. Cum s-a schimbat piata din Romania in raport cu ceea ce era la acest capitol acum cativa ani si unde ne aflam acum fata de alte tari?

Romania nu s-a schimbat decat cu cativa mii de specialisti noi in domeniu care au avut  sansa uimitoare de a devein independenti.


70% dintre Lash Artisti au avut diverse alte joburi inainte (exceptand joburi din industria Beauty).


 Schimbarile vizavi de calitatea serviciilor? Cu mandrie pot spune ca suntem pe locul 1 in Europa. Astfel tehnicienii de extensii de gene din Romania sunt usor recrutati in afara tarii. Fata de fostele tari URSS suntem usor diferiti ca styling si moda, femeile romance au alte gusturi vizavi de styling, inca mai prefera extensii de gene care ies in evidenta, pe cand in Rusia stylingurile si volumele mai soft sunt cele in tendinte. Se urmareste aceasta tendinta si la noi, si chiar in salonul meu. Acest lucru se datoreaza si tehnicienilor care sustin acest trend si inspira aceasta moda si clientilor lor.

 

  1. Ai organizat o multitudine de evenimente pentru lash-artisti. Care este insa cel care ti-a solicitat cel mai mult energia si bugetul?

Top Lash Camp, conferinta anuala si Premiile Top Lash Awards pot spune ca au intrecut asteptarile chiar si pentru cei din Est! Conferinta a strans anual participanti din minim 15 tari, chiar uimitor, inclusiv tehnicieni din SUA si MEXIC. Am organizat anual 2018, 2019, din pacate doar in 2020 a fost anulat datorita contextului impus de panedemia de Coronavirus, context care interzice organizarea unor astfel de intalniri cu peste 150 de personae. Acest eveniment  m-a consumat cel mai mult de la organizare si pana la finalizare. Fiecare detaliu a fost important pentru mine, fiecare impact asupra participantilor si a speakerilor, fiecare detaliu, conditiile de desfasurare, goodie bags-rile generoase, trofeele unice proiectate de mine, calitatea desfasurarii conferintei in toate cele 3 zile si Gala premiilor.

Bugetul cheltuit in 2019 a fost mai mare datorita numarului de 32 de speakeri, un record Mondial in industria Beauty, astfel “pierderea” financiara a fost de -19.000 euro, pe care, personal, am perceput-o ca o investitie.

Recunosc ca nu am pornit aceasta experienta ca sa castig, a facut parte din propria strategie de marketing pentru Tabya Lashes si celelalte branduri pe care le distribui: Neicha, O’clair, Laenita, Beauty Wave, Brona.

  1. Ce talente bine-ascunse ai si crezi ca nimeni nu ar putea sa ti le intuiasca?

Cred ca oamenii care sunt alaturi de mine zilnic deja m-au scanat pana la oase, pentru ca nu sunt omul potrivit in arta “secretelor”.


Pentru cei care nu ma cunosc, pot sa va spun ca sunt talentata la retouch si social media design, toate reclamele sunt facute de mine personal. Ma pot mandri si cu o intuitie dezvoltata si cu capacitatea de a-i motiva pe altii, indiferent de situatie.


 

  1. Care sunt sfaturile pe care le oferi cursantelor tale sau partenerilor de business pentru a obtine maxime beneficii din faptul ca lucreaza cu tine?

Sfatul meu numarul 1 este: sa isi faca treaba asa cum ar dori sa primeasca ei acel serviciu. De aceea, calitatea ramane prioritatea numarul 1 pentru toata lumea, nu doar cursanti si parteneri. Este singurul lucru care are sanse sa ne ofere stabilitate pe termen lung.

Un alt sfat este sa nu le fie frica de concurenta si sa ramana focusati pe ceea ce fac. Asa reusesc sa mentina o relatie frumoasa inclusiv cu concurenta. Un exemplu sunt eu care la TOP LASH CAMP mi-am invitat in calitate de speaker si sponsori pe proprii concurenti. Mai mult de atat stim sa ne detasam de “ lupta” si sa ne distram de minune impreuna. Concurenta este un “ sut in fund” pentru fiecare, eu ii mai spun : leac antiplafonare.

  1. Care sunt planurile pe care le ai in ceea ce priveste branding-ul si extinderea activitatii tale?

Ne putem mandri cu un inceput promitator pe piata intenationala, Avem deja distribuitori in peste 7 tari din Europa si urmeaza sa legam parteneriate noi. Nu cred ca este cea mai buna strategie graba, asa ca ma misc moderat.  De asemenea planificam si extinderea in afara Europei, cu acelasi model de bussines ca in Romania, dar deocamdata prefer sa pastrez acest mic secret. Cu siguranta voi veti fiti primii care veti afla. Tabya Lashes este cel mai indragit brand de produse profesionale pentru Lash Artistii din Romania, iar acest lucru se datoreaza faptului ca fiecare produs a fost conceput pentru mine personal, nu pentru bussines. Sa nu uitam ca eu imi fac treaba in continuare si nu am abandonat pasiunea mea de a aplica extensii de gene.

 

  1. Este un domeniu in care competitia nu s-a lasat prea mult asteptata nici in Romania. Care a fost reperul tau educational, pentru ca stiu ca esti racordata foarte mult la evenimentele din Rusia.

Recunosc ca in calitate de participant nu am fost prezenta niciodata la o competitie. Cand au inceput astfel de evenimente am fost invitata doar in calitate de jurat sau  de speaker. Sunt multi specialist pe care ii admir tehnic, dar modelele de bussines in diverse tari functioneaza absolut diferit.

Imi place sa fac lucrurile dupa propriul gust, am o imaginatie prea bogata ca sa copiez modelul cuiva.

Creativitatea este darul meu in aceasta viata, asa ca am suficiente resurse sa creez mereu ceva nou, si pana acum clientii, cursantii, partenerii nostri au tot avut ocazia sa remarce acest lucru.


Apropos, in baza experientei si creativitatii am lansat si Primul curs de marketing dedicat tuturor tehnicienilor din industria Beauty: Beauty Marketing ! Este disponibil online, pe o platforma super accesibila si interactiva, format din lectii, teste si prezentari. Acest curs te pune la treaba indifferent de nivelul fiecarui. Va las aici si cateva detalii: https://www.tabyalashes.com/ro/blog/beauty-marketing


 

  1. O intrebare altfel. Trebuie sa organizezi o petrecere tematica. Care ar fi subiectul si cum ai regiza un astfel de party (descrie in detaliu: spatiu, tinute, drinks&food, muzica)?

Imi place intrebarea. Dupa aceasta carantina tot ce imi doresc este un KISS PARTY, unde toate doamnele sa fie rujate iar apoi aceste pupicuri cu ruj rosu sa fie pe toate fetele participantilor de la petrecere.  In timp ce se doreste distantarea sociala (care are ca rezultat si distantarea sufleteasca), eu vreau sa promovez apropierea.

 

Oamenii au nevoie de caldura si sustinere, iar Kiss Party ar fi numai binevenit pentru cei care isi doresc sa revina lucrurile la normal.  La food e complicat, pentru ca nu stiu sa gatesc, dar cred ca as prefera sa mergem pe dulce, fructe rosii si bautura roze, vin rosu sau preferatul meu Muscato D’Asti.

 

Iar pentru muzica as aduce muzica de pe plaje: ChillOut Deep House ar fi un exemplu, cred ca imi doresc prea mult sa fiu pe plaja 😀 ).