In platforma EduNails pun pe tava toată cariera mea profesională, nu voi păstra nimic pentru mine

Interviu cu Corina Scriba, Owner-ul platformei de educare si formare profesionala EduNails, Trainer Formator din 2010, Master Trainer Nailshop din 2013, Trainer International Certificat al brandului 2M Beauty si Trainer Certificat de competiție NailPro


 

  1. Corina, noi ne cunoaștem de mulți ani si sincer, nu încetezi să mă iei prin surprindere cu determinarea ta si, mai ales, cu acest up-to-date permanent in care te găsești acum, odată cu lansarea platformei online EduNails. Ai avut o cariera in domeniul medical, lucru pe care poate putini il cunosc despre tine; ai o familie minunata…te rog, spune-ne care sunt realizările dar, mai ales, cine sunt cele mai frumoase persoane din viața ta, înainte, evident, de a vorbi despre platforma EduNails.

Am amânat foarte mult acest interviu pentru ca nu prea îmi place sa vorbesc despre mine. Îmi place mai mult ca faptele sa vorbească despre mine. Legat de realizări, poate părea un clișeu dar consider ca cele mai mari realizări ale mele sunt cele doua fete minunate pe care le am împreuna cu soțul meu: Cristiana de 20 ani si Medeea de 15 ani. Sunt așa de minunate încât uneori mă întreb ce-am făcut să le meritam. Restul realizărilor sunt doar pași mici, dar sănătoși zic eu, in modelarea mea ca om in primul rând, apoi ca formator. Consider o realizare atunci când reușesc sa-mi țin toate promisiunile faţă de alţii şi faţă de mine. Când reușesc să însemn ceva bun în viaţa celor din jurul meu. Când  am făcut suficiente bucurii oamenilor din viaţa mea. Pentru ca atunci când fac asta, mă simt împlinita.

Persoane frumoase in viața mea am muuulte. Despre asta as avea enorm de vorbit dar cred ca ar fi interesant doar pentru mine, nu si pentru public. Am persoane frumoase in echipa in care sunt, am mentori care mi-au devenit buni prieteni, am colaboratori si „foști șefi” care îmi sunt ca o familie, am mulți oameni frumoși printre eleve, printre colege….Mă consider o norocoasă si mulțumesc Universului pentru toți acești oameni frumoși din viața mea.

 

 

  1. Din cate știu ești Trainer Formator din 2010, Master Trainer Nailshop  din 2013, Trainer International Certificat al brandului 2M Beauty si Trainer Certificat de competiție NailPro. Pentru o novice, ce semnificație au aceste titluri, sau, mai exact, in cazul tău, in ce se traduc ele ca performanta si volum de munca?

Aceste titluri le-am obținut rând pe rând si sunt rezultatul si recunoașterea anilor de studiu, nopților târzii la masa de lucru, al sacrificiului timpului petrecut cu familia, al frustrărilor si greșelilor ce m-au făcut sa pun punct si s-o iau de la capăt. Am avut momente în care am vrut să renunţ, în care ecourile celor determinaţi să îmi pună piedici mi-au acoperit gândurile. Noroc ca mereu am avut oameni minunați lângă mine care mi-au dat încredere atunci când eu nu mai aveam.

Sa fii trainer nu e deloc simplu, așa cum pare din exterior. Trebuie sa ai abilități excelente de comunicare, sa știi sa transmiți informația pe care o deții si mai ales sa te faci înțeles.Trebuie sa ai claritate in exprimare, sa știi sa asculți, sa empatizezi, sa fii flexibil si sa te adaptezi tipului de om aflat in fata ta. Trebuie sa-ti placă într-adevăr ceea ce faci si să o faci cu pasiune. Presupune ani de dezvoltare, atât profesionala cât si personală, sa înveți si sa îți dezvolți continuu personalitatea si abilitățile! Si nu in ultimul rând trebuie sa ai multa experiență in acest domeniu. Meseria de trainer presupune dezvoltare permanenta, sa înveți si sa te dezvolți continuu.Sa fii om, sa accepți oamenii așa cum sunt si daca poți sa-i ajuți! Un trainer trebuie sa devina un exemplu pentru cei din jurul său, un model demn de urmat.
  1. Ar fi interesant sa ne povestești cum ai ajuns la aceasta adevărata si inconfundabilă pasiune pentru arta unghiilor tehnice si, mai ales, la maniera atât de sigură si de calificată în care alegi tu să transmiți cunoștințele dobândite in acest domeniu.
Sincer, am început să cochetez cu această meserie în cea mai neagră si grea perioadă din viața mea, din nevoia de a asigura pâinea pe masă copiilor. In criza din 2008 am rămas faliți, cu datorii de zeci de mii de euro la bănci si furnizori. Doar cei patru ochi ai fetelor ne mai dădeau putere să luptam. A trebuit sa ne reinventam si sa o luam de la capat. Pe atunci nu activam in acest domeniu. In acele momente mi s-a ivit accidental oportunitatea de a distribui in saloane produse pentru unghii false. Partea buna a fost ca nu am lasat aceasta oportunitate sa treaca pe langa mine si am zis să încerc. 

Era ceva total nou, habar nu aveam in ce intram mai exact, dar îmi părea tare interesant domeniul. Așa ca am mers si am făcut un curs de bază, să înțeleg care este procesul în sine, cum se folosesc aceste produse si ce urmeaza sa vand. Dar am constatat ca imi place foarte mult si am prins foarte repede abilitatile de tehnician de unghii. M-a impresionat foarte mult creativitatea acestui domeniu, si cum sunt perfecționistă de fel, am început sa studiez  si să mă documentez continuu, ceea ce încă fac si acum.  Între timp am descoperit ca îmi place să transmit si altora ceea ce eu învățam si chiar mi se spunea ca au înțeles si explic foarte bine. Chiar daca nu aveam experienta, mi s-a propus sa țin cursuri de perfecționare si din acest motiv am ales să urmez eu cursuri  de perfecționare si dezvoltare personala. Am început sa citesc multe cărti despre dezvoltare personala si inteligența emoționala, să-mi  îmbunătățesc autocunoașterea, stăpânirea de sine, sa înțeleg emoțiile, gândurile și motivațiile, atât ale mele cat si ale celorlalți.


Am înțeles atunci ca misiunea mea si ce iubesc sa fac, este sa împărtășesc cu cei din jur ce învăț si care sunt lucrurile care mă ajuta sa progresez.


In 2011 am fost la Oradea, la un curs la Nailshop cu Erika Mogyorosi si atunci s-a creat o legătura intre noi. Deja lucram destul de bine si ea mi-a propus sa fiu trainer Nailshop in București. Au urmat perfecționări continue si in 2013 am fost recunoscuta ca Master Trainer Nailshop. Apoi, recunoașterea ca Trainer International Certificat al brandului 2M Beauty a venit natural, Nailshop este distribuitor in Romania al brandului 2M Beauty iar eu cunosc si folosesc toata gama lor de produse. Si, pentru ca la un moment dat m-a prins si pe mine microbul competitiilor, am participat la competitia Nailpro, unde am castigat locul II. Bineinteles ca nu am vrut sa rămân la stadiul de concurent si am urmat cursuri de pregătire, urmând ca apoi sa obțin titlul de Trainer Certificat de competiție NailPro.

 

  1. Ce înseamnă EduNails pentru oricine își dorește sa îmbrățișeze o cariera in domeniul unghiilor si spun cariera pentru ca îmi doresc sa ai cursante care sa nu se mulțumească cu puțin, ci sa tinda spre o evoluție permanenta, așa cum tu însăți le încurajezi?

Sa iți spun mai întâi ce înseamnă pentru mine EduNails. Este o moștenire pe care o las celor ce doresc sa învețe, sa evolueze. Aici adaug continuu toate cunoștințele pe care le am si pe care le voi dobândi in continuare in domeniul unghiilor. Aici pun pe tava toata cariera mea profesionala, nu voi pastra nimic pentru mine. Platforma EduNails funcționează de mai bine de 6 luni si deja am un grup frumos de tehnicieni cu care lucrez zi de zi, grup care creste continuu. Din ce mi-au mărturisit pana acum, pentru ele platforma înseamnă o ancoră, un punct de sprijin pe care se bazează atunci când au întrebări, dileme, probleme sau eșecuri, dar si un loc in care împărtășesc rezultatele frumoase, bucuriile, împlinirile si satisfacțiile obținute.

Trăim într-o epocă în care suntem inundați de informație și nu mai știm ce să învățăm. Informația de calitate poate să coste foarte mult și e greu să facem diferența între bla-bla-uri și resurse aplicabile, care chiar funcționează. In zilele noastre, puterea este data de capacitatea de a selecta informația potrivita, de a învața continuu, si cel mai important – de faptul ca aplici continuu aceste informații pentru a obține rezultatele pe care ti le dorești. Totul se schimba din ce in ce mai repede, așa ca daca vrei sa ajungi în vârf ai nevoie să-ti hrănești permanent mintea cu idei noi.

Platforma EduNails este prima si cred ca si unica in România cu acest concept de cursuri cu abonament si grup de suport in urma cursurilor. Este o platformă educaționala in domeniul unghiilor, care iti oferă pe baza unui abonament accesul la soluții practice pentru cele mai des întâlnite provocări în cariera de tehnician de unghii. Te pregătește sa devii un adevărat profesionist si un om de valoare.

 

Nu e doar un program la finalul căruia pleci cu o diplomă. E un proces întreg de transformare in care urmezi o cale deja bine bătătorită de mine si de experiența mea de peste 10 ani si zeci de cursuri de perfecționare pe care le-am urmat, câteva sute de cursuri pe care le-am susținut si câteva mii de cursante care mi-au trecut prin mână. Fiecare curs este gândit în așa fel încât să rezolve în mod concret problemele pe care le întâmpini și totodată să îți ofere soluțiile necesare pentru a le rezolva, fără să ai bătăi de cap.Cu abonații platformei EduNails mi-am propus sa fac educație in domeniul unghiilor, nu doar sa ofer informații. Aici găsești mai mult decât cursuri pentru unghii.Si, foarte important, EduNails este o platforma care va crește și se va îmbunătăți lună de lună, o platforma vie.

Se întâmplă ca unii tehnicieni să nu rezoneze cu ideile/opiniile mele și să sa plece de pe platforma, pentru ca apoi, peste un timp, să vină înapoi și să rezoneze pe deplin cu ceea ce spun: „Acum înțeleg la ce te referi!”. Asta se întâmplă pentru că inițial, când nu au fost interesați să muncească pentru a obține rezultate, ei încă nu erau pregătiți să audă ce lucruri făceau greșit sau nu era momentul lor pentru a evolua. Încerc sa le dezvolt dorința de a atinge perfecțiunea în munca pe care o fac si ca nu trebuie să se oprească de la a acționa cu adevărat. Ca timpul și perseverența ii vor ajuta să devina din ce în ce mai buni.

 

  1. Care este tipologia de cursant ideal pentru EduNails, din punctul tău de vedere? Dar a cursantului ideal, la absolvire?

Tipologia de cursant ideal pentru EduNails este acel cursant care vrea cu adevărat să se antreneze, să se dezvolte, care are răbdare sa exerseze si s-o ia de la capăt de 10 ori, dacă trebuie, până când lucrarea este așa cum o cer eu. Este acel cursant care nu a plecat doar la o vânătoare de diplome obținute fără munca, fără merit. Este acel cursant ambițios, cu teluri înalte care nu se conduce pe principiul „lasa ca merge si așa, clientele mele sunt oricum mulțumite”.

Cursantul EduNails trebuie sa înțeleagă că lucrul cel mai bun pe care îl poate face este sa investească in sine si in dezvoltarea sa. Să știe către ce merge, către ce tinde!

Ce urmaresc eu sa obtin de la cursanții mei:
  • să folosească informația argumentată;
  • să nu facă o mulțime de greșeli;
  • dacă greșesc să-și vadă greșelile și să știe cum să le corecteze;
  • să nu deterioreze unghiile clientelor
  • să nu lucreze an dupa an fără a progresa;
  • să-și atingă scopurile;

Din punctul meu de vedere, cursantul ideal este cel ce își ia responsabilitatea în propriile mâini si n-o arunca pe umerii altora, găsindu-si mereu scuze sau dând mereu vina pe altcineva. In ultimul timp există o tendință de victimizare in rândul tehnicienilor. O tendința de a se plânge de clienți, de job, de concurenta, de produse, de piață, de clasa politică si de toată situația care s-a creat acum din cauza COVID-19. Oricine altcineva este de vină pentru eșecul lor, doar ei nu. Încerc sa le explic ca victimizarea aceasta, plângerea de milă le omoară dezvoltarea. Vreau să-i fac sa înțeleagă un lucru: ca sa obții tot ce îți dorești, trebuie sa acționezi nu sa stai sa te plângi. Să acționeze! Să studieze! Să practice! Să se dezvolte! Sa se adapteze! Doar așa îți ating telurile si evolueză.

 

  1. Care sunt principalele temeri ale unui cursant? Dar greșelile cel mai des întâlnite de tine? Cum pot fi învinse temerile? Dar corectate greșelile?

 

Principalele temeri sunt:

  • Că plătește și nu va primi informația pentru care a plătit.
  • Că nu va empatiza cu profesorul.
  • Că nu va înțelege si nu se va ridica la nivelul așteptărilor.
  • Ca nu are talent si nu va avea rezultate.
  • Că se va face de râs în fața colegilor.

Greșelile cele mai frecvente sunt acelea că nu au răbdare să studieze, să noteze si apoi să exerseze (până reușesc). Superficialitatea este tot mai frecvent întâlnită, graba de a termina rapid duce la greșeli de înțelegere a tenhicilor în sine. Se intampla des sa sara peste etape si sa urmeze cursuri care sunt mult peste nivelul lor de pregatire, si atunci sunt frustrate ca nu le iese.

Multe și-au învins temerile când au înțeles că pe grup sunt tehnicieni veniți să învețe, că aici nu sunt insulte, jigniri sau batjocură cum au mai întâlnit in alte grupuri. Că nimeni nu s-a născut învățat, că nimeni nu râde de lucrarea lui, ci din contră, primește sfaturi constructive ca să înțeleagă mai bine cum să-și corecteze greșelile. Își înving temerile când înțeleg că aceste cursuri ii ajută sa vadă care sunt cele mai mari provocări și cum să-și realizeze planul de acțiune pentru a evolua. Eu le ajut sa inteleaga unde si de ce gresesc si cum sa corecteze greselile. Cum pot fi corectate greșelile învață si pe parcurs cu ajutorul cursurilor dar si al suportului tehnic primit pe grup atât din partea mea cât si din partea colegelor. Deja abonatele se simt ca într-o familie aici. Chiar ele spun asta.

 

  1. Uite, sunt tare curioasa, in domeniul Nails cum ar trebui sa arate kitul ideal de start – al unei tehniciene, atât in ceea ce privește “kit-ul ei de cunoștințe, de valori”, cat si “kit-ul” propriu-zis, de produse si accesorii. Cat ar trebui sa investească o viitoare tehniciană aflată, evident, la debut?

Kit-ul de cunoștințe si valori clar trebuie sa conțină o temelie bine pusa printr-un curs de baza de calitate, ce trebuie sa ghideze corect cursantul în a pune fundația viitoarei cariere, la a-l ajuta să înțeleagă toți pașii ce trebuie făcuți atât la baza cat si la următoarele perfecționări. De la cursul de baza trebuie explicat ca sănătatea clientei este cel puțin la fel de importanta ca si sănătatea lui. Trebuie făcut sa înțeleagă cât de important este să respecte întocmai tehnica de lucru, pentru ca poate face greșeli grave care uneori pot fi iremediabile.

Cursantul trebuie sa înțeleagă ca lucrează cu oameni, nu cu obiecte.

De asemenea trebuie sa fie ghidat să-și respecte colegele de breasla si sa nu comenteze cu clientele despre alte colege si lucrarile lor. Din pacate multi tehnicieni considera concurenta ca pe o amenintare, ceea ce e complet fals.

Legat de „kit-ul” propriu-zis de produse acesta trebuie stabilit impreuna cu instructorul de la cursul de baza. Doar el stie ce tehnici a predat, ce indemanare si aptitudini are cursantul sau ca sa poată sa-i recomande ceva adecvat. Lista cu necesarul trebuie facuta împreună. Ceea ce este foarte clar, e ca nu trebuie sa faca rabat la calitatea produselor ce vin in contact direct cu pielea si unghiile clientelor. Acestea trebuie sa fie de ce mai bună calitate. De asemenea are nevoie de aparat de sterilizat instrumentarul, de solutii de dezinfectare, de lampă led sau uv, o lampă de lumină bună si nu in ultimul rand de un aspirator de praf puternic. Din păcate investitia este destul de mare si dureaza ceva timp pana o recuperezi. Nu este o meserie ușoară, investitia nu este tocmai mica si de aceea trebuie sa te gândești foarte bine la toate aspectele inainte sa te apuci sa începi aceasta meserie. Nu e ușoară, dar este frumoasa si daca există si pasiune, cu siguranță si rezultatele vor veni.

 

  1. Te provoc, la finalul acestui interviu, sa îți amintești cea mai frumoasa remarca făcută de o fosta eleva de-a ta, referitoare la tine, profesorul ei si trainerul ei?

Vai, sunt multe si mi-ar fi greu sa aleg doar una! Mesageria îmi este des umpluta de mesaje frumoase, de multumire, de apreciere, ca sunt fericite ca m-au cunoscut, ca sunt mentorul lor si că-și doresc sa ajungă ca mine…

Aceste mesaje ma motiveaza sa imi duc in continuare planurile pana la capat si le gasiti pe profilul meu personal – https://www.facebook.com/scriba.corina.

Corina Scriba: “In platforma EduNails pun pe tava toată cariera mea profesională, nu voi păstra [...]

“In platforma EduNails pun pe tava toată cariera mea profesională, nu voi păstra nimic pentru mine” Interviu cu Corina Scriba, Owner-ul platformei de educare si formare profesionala EduNails, Trainer Formator din 2010, Master Trainer Nailshop din 2013, Trainer International Certificat al brandului 2M Beauty si Trainer Certificat de competiție NailPro Corina, noi ne cunoaștem de mulți ani si sincer, nu…

Diferenta dintre certificarea si calibrarea pupinelului

 de Corina Scriba, Gold Master Trainer si Nailartist Primesc des mesaje de genul “Ce înseamnă calibrarea pupinelului?” sau “L-am cumparat calibrat”, “Ce inseamna certificarea aparatului?” Am hotărât sa încerc sa lămuresc acești termeni, tocmai datorita confuziei care se face intre calibrare si certificare(in cazul de fata). Necunoașterea diferenței poate da dureri de cap, când echipamentul trebuie supus controlului anual. Termenii…

Industria nails, confruntarea post-pandemie. Stres sau succes?

Industria beauty a avut parte in perioada martie-mai 2020 de o resetare nemaintalnita in fiecare ramura a ei.   Vorbind strict de manichiura/pedichiura au fost atat avantaje cat si dezavantaje ca urmare a pauzei. Pentru tehnicieni dezavantajul cel mai mare a fost faptul ca au avut un declin financiar semnificativ, iar pentru cliente a fost acela ca pentru unele era…

Nails vs. sport logomania

Odata cu infuzia sportului in viata noastra și pe măsură ce preferința noastră pentru unghii s-a îndreptat către designul curat și grafic, unghiile logo au început să apară din nou în colecțiile designerilor si pe unghiile unora dintre celebritățile noastre preferate, cum este cazul starului American Cardi B. Este un mod accesibil și fun de a-ți arăta pasiunea pentru brandurile…

Andreea Lascu, Importator si Educator Bio Sculpture in Romania

“Tehnicienii Bio Sculpture sunt adevarati profesionisti care se identifica cu valorile pe care eu le sustin si promovez: profesionalism desavarsit, dedicare, etica in business. Se deosebesc usor de ceilalti tehnicieni care sunt orientati catre vizual, fals, rapid, cantitativ, produse ieftine.”   Draga Andreea, ne bucuram sa gazduim interviul acesta in Revista Cosmobeauty, mai ales ca am remarcat ca avem obiective…