Iulian Iovanescu: "Cuvântul de ordine al anului 2020 în comunicarea brandurilor beauty este REINVENTAREA"

interviu cu Iulian Iovănescu, PR Director si Managing Partner Creative Market Agency

 

Brand-urile care până în acest an nu acordau o importanță sporită zonei online au înțeles faptul că aceasta se va transforma, mai mult decât înainte, într-un subiect ce trebuie valorificat. Avalanșa de informații care vine prin intermediul telefonului/laptopului este percepută de consumator uneori ca fiind too much.

 

  1. Iulian Iovanescu, PR Director si Managing Partner Creative Market Agency, sa incepem acest interviu cu niste felicitari usor intarziate, e drept, dar pe deplin meritate: immersive experience Foreo in Romania, un brand inovator (nu inovativ!), hipersmart, a carui campanie de comunicare va fi mentionata de acum inainte in analele pr-istice de la noi, ca o campanie de-a dreptul “sclipitoare”. “Tradu” si defineste, te rog, in limba consumatorilor avizati beauty de pe www.cosmobeauty.ro ce a insemnat acest “a fi sclipitor, inovator in comunicarea de brand”, din punctul tau de vedere.

În primul rând, vreau să iți mulțumesc pentru cuvintele frumoase. Chiar mi-am dorit și ne-am dorit ca această campanie de comunicare să rămână atât în mintea consumatorilor, cât și în istoria brand-ului FOREO drept unică. Asta pentru că produsele FOREO sunt într-adevăr inovatoare, nu doar din punct de vedere tehnologic, ci și din punct de vedere social. În actualul context este lesne de înteles că pasionații de beauty ar fi simțit puternic lipsa tratamentelor la salon, dar nu a fost chiar așa, căci gadgeturile care stau sub umbrela acestui brand aduc realmente SPA-ul în confortul propriei tale case. De aceea, pentru noi a fost atât o provocare să prezentăm toate beneficiile pe care le au aceste produse inovatoare pentru consumatori, dar și un brainstormig extrem de plăcut.

Ca să iți răspund la întrebare, a fi sclipitor, inovator în comunicarea de brand nu este un lucru ușor. Trebuie ca, în primul rând, să întelegi pe deplin istoria brand-ului. Apoi, trebuie să crezi cu tărie în brand.

Noi am colaborat și vom colabora întotdeauna cu brand-uri autentice, despre care știm că vor avea un impact pozitiv asupra consumatorilor. Iar la toate acestea se adaugă, bineînteles, și un strop (sau mai mulți), de creativitate. Cu FOREO acest lucru a fost ușor, având în vedere procesul de reinventare pe care l-a adus în materie de îngrijire și înfrumusețare a pielii.

 

  1. Sa revenim. Consideri ca PR-istica beauty este mai cronofaga decat PR-istica altor domenii? ( sa nu imi spui ca in acest “sector” lucrurile se produc à la légère, ca nu te cred!).

Ne-am dori ca lucrurile să se producă à la légère. 😊

Nu aș spune că PR-istica în acest domeniu este mai cronofagă în comparație cu alte domenii.

În domeniul beauty este important să te asociezi cu brand-uri în care crezi. Dacă reușești să creezi această conexiune, ideile vin de la sine. Apoi, trebuie să observi calitatea produselor, testându-le pe propria piele, iar rezultatele să fie cu siguranță spectaculoase.

Am o viață destul de dinamică, împărțită între munca de la birou și timpul cu familia. Faptul că îi pot acorda și pielii mele atenție între două întâlniri m-a făcut să realizez că oamenii trebuie să afle totul despre acest brand. Deci, atunci când ți se pune în față un brand unic, care te ajută cu adevărat să obții echilibrul între îngrijire personală, evoluție profesională și viața de familie obiectivele de comunicare devin, brusc, mai ușor de atins.

 

  1. Ca sa fim mai expliciti: care a fost cel mai lung si mai complicat travaliu al tau (al Creative Market) pentru un brand beauty. (un exemplu, te rog).

Una dintre cele mai mari provocări căreia a trebuit să îi facem față se leagă tot de brand-ul FOREO.


Atunci când am inceput sa colaboram cu FOREO în anul 2017, ne-am confruntat cu cel mai mare impediment cu care se confruntă majoritatea brandurilor noi care aduc un plus valoare obiceiurilor vechi: scepticismul. Să încerci să explici consumatorilor faptul că pot avea grijă de ei mai rapid, fără a fi nevoie să iși dea toate planurile peste cap, a fost un proces complex.


Astăzi ne uităm cu mândrie în urmă și ne dăm seama că am reușit să proiectăm cu succes valorile brand-ului și să accentuăm faptul că FOREO optimizează obiceiurile de înfrumusețare, dar și relația cost-timp.

 

 

  1. Sa presupunem ca am posibilitatea sa trag cu ochiul in agenda ta. Cum arata o zi a Talentatului domn Iovanescu?

Cu siguranță nicio zi nu este la fel ca cealaltă. Sunt matinal, așa că am timp să mă pun la curent cu noutățile din presă. În general, îmi planific task-urile prioritare duminică – pentru toată săptămâna. Odată ajuns la birou îmi verific e-mailul și rezolv task-urile urgente. Încerc să rezolv tot ce e important în prima parte a zilei, atunci când sunt foarte productiv și ideile sunt fresh. Dedic apoi timp prânzului, pe care îl abordez mereu ca pe un ritual care mă încarcă cu energie. Spre finalul zilei mă asigur că am fructificat-o pe cât posibil și rezerv aproximativ o oră pentru întreaga echipă Creative Market, ca să rămânem conectați în permanență.

 

  1. Cum vezi comunicarea unui brand beauty, anul acesta ca pondere offline-online? Si de ce?
Cuvântul de ordine al anului 2020 în comunicarea brandurilor beauty este REINVENTAREA. Brand-urile care până în acest an nu acordau o importanță sporită zonei online au înțeles faptul că aceasta se va transforma, mai mult decât înainte, într-un subiect ce trebuie valorificat. Avalanșa de informații care vine prin intermediul telefonului/laptopului este percepută de consumator uneori ca fiind too much.

Din cauza acestui lucru noi ne străduim să ne apropiem de consumatori și să comunicăm eficient, clar și atractiv valorile brandurilor pe care le reprezentăm.

În general, zonele online-offline se completează reciproc. În acest context, ponderea înclină către mediul online. Când discutăm despre brand-uri beauty ne referim la o întâlnire ”touchable” între acestea și consumatori. Noi am regăsit resursele necesare să transcedem barierele și să ducem experiența reală pe care o ofeream prin intermediul evenimentelor în lumea virtuală.

 

  1. La ce sunt sau, mai precis, la ce au devenit mult mai atenti, consumatori beauty de astazi (pre si post* fenomen pandemic. *= pentru optimistii incurabili din noi).

În primul rând, la rutina lor zilnică. Consumatorii beauty se informează mai mult despre ce cumpără și iși doresc ca produsele unui brand să le ofere beneficii reale un timp mai îndelungat. Mai mult decât înainte iși doresc să facă investiții inteligente și aleg produse de calitate în favoarea cantității. De asemenea, am observat faptul că un brand autentic și responsabil este cheia către încrederea consumatorilor.

 

  1. Noi am lansat de putina vreme un produs editorial online, revista cosmobeauty.ro, publicatie al carui continut este generat in totalitate de experti ai industriei (profesionale) beauty din Romania. Ar fi interesant sa aflam perspectiva ta ca specialist asupra revistei Cosmobeauty.

Mi se pare extrem de util ca pasionații de beauty să găsească un loc care să înglobeze toate informațiile pe acest subiect. Cred cu tărie că în era vitezei informația este la un click distanță, dar asta înseamnă că nu întotdeuna este și utilă sau corectă.


Mă bucur și admir foarte tare faptul că ați adus sub conceputul Cosmobeauty.ro toate informațiile necesare cu privire la îngrijire și înfrumusețare. Felicitări pentru inițiativă! 😊


 

  1. Iulian, daca ai crea un set de reguli de aur pentru comunicarea unui brand beauty, cum ar arta acest set?

Un set rapid după care ne ghidăm și noi la Creative Market:

  1. Autenticitate
  2. Consistență
  3. Simplitate

 

  1. Voi formati, la Creative Market, un trio cu adevarat formidabil. Te rugam, asadar, sa ni-i prezinti in cel mai original mod pe colegii tai!

Mă bucur că îmi dai ocazia să răspund la această întrebare. Familia Creative Market s-a mărit proporțional odată cu amploarea proiectelor noastre. Dar, ca să nu formulez un răspuns anacronic, îi voi prezenta în ordine.

George Man (Managing Partner) vine cu o experienta vasta in spate de mai bine de 15 ani. Oferă mereu o perspectivă futuristă asupra ideilor și proiectelor pe care le avem.

Daciana Rudan (Account Director) este o persoana puternică, foarte bine conectata si cu o experienta foarte mare in zona de publishing. Este genul de persoana care va găsi întotdeuna soluții potrivite pentru ca totul să meargă bine.

Acum urmează să iți spun micul nostru secret, care se află în spatele ultimelor proiecte reușite: Z Infusion. Avem 3 colegi noi, toți tineri, cu forțe proaspete și idei crețe, care ne completează perfect. Este vorba de Vera Teodorescu (Social Media Coordinator), Evelina Enescu (PR Executive) si Robert Ichim (PR & Events Executive). Bineinteles ca trebuie mentionati si colegii nostri din echipa de creatie si anume Dan si Dana, alaturi de Alina care ne ajuta pe partea adninistrativa.

 

  1. Nu te intrebam de planuri cincinale profesionale, dar ne-ar placea sa stim daca Iulian Iovanescu pleaca in vacanta anul acesta ( si daca da, incotro) si ce produse include in kit-ul lui de calatorie.

Anul acesta am ales Grecia si anume Creta. Până acum am ales destinații mai îndepărtate, însă pentru că uneori sunt control freak am optat pentru o vacanță într-un loc cumva mai apropiat de casă.

Câteva produse incluse în kit-ul meu de vacanță: parfumul #HTAG de la 2787 pe care l-am achiziționat special pentru această vacanță din magazinul Beautik Haute Parfumerie, nelipsitul FOREO LUNA 3 men si Lierac Sunissime cu SPF 50 și întotdeauna vitamine. Oriunde aș merge am cu mine Daily NUTRILITE de la Amway.

Cristian Pascu: “Nu regret nici o secunda faptul ca nu m-am facut chirurg”

“Nu regret nici o secunda faptul ca nu m-am facut chirurg si am devenit hairstylist, iar de curand am imbratisat si cariera politica” interviu cu Cristi Pascu,  hairstylist, fondator al Academiei Cristi Pascu     “Sunt suma tuturor clientelor mele!” Ce inseamna aceste cuvinte pentru tine? “Sunt suma tuturor clientelor mele!” este o expresie pe care mi-am asumat-o, deoarece de…

Catalina Stoica: “Motto-ul meu va fi probabil “Less is more” – in momentul in care [...]

Motto-ul meu va fi probabil “Less is more” – in momentul in care ma voi decide sa investesc timpul, energia si know-how ul meu in cursuri de manichiura, Interviu cu Catalina Stoica, Nail expert   Draga Catalina, a sosit vremea sa fii intervievata de www.cosmobeauty.ro – Revista online a expertilor si distribuitorilor de produse beauty&health. Asadar Who’s who Catalina Stoica? Un…

Adriana Fagarasian, fondator SkinMedic Beauty Clinic, clinica de elita pentru servicii de estetica

In elita domeniului esteticii aplicate: Adriana Fagarasian, fondatoarea SkinMedic Beauty Clinic, distribuitor exclusiv Sentéales si Integra (cel mai inovator program de slabit)   Dupa 16 ani petrecuti in Italia, doi copii, 10 ani in administrarea afacerilor imobiliare ale familiei in aceasta tara, te-ai intors in Romania cu mult entuziasm si dorinta de a deschide la Brasov o clinica, dupa un…

Tabya Tabuica: “Concurenta este un leac antiplafonare in industria lashmaking”

Concurenta este un leac antiplafonare in industria lashmaking Interviu cu Tabya Tabuica, Owner Tabya Lash Academy   Chiar daca avem cele mai bune intentii din lume, acestea nu ne garanteaza ca vom obtine o reactie potrivita din partea interlocutorilor nostri, dupa cum nu ne ofera un indiciu despre cum suntem perceputi prin ochii celorlalti. Cu toate acestea, tu cum crezi…