“Pentru noi, mulțumirea pacienților reprezintă un reper al succesului nostru și dovada că ne îndeplinim cu succes misiunea de a oferi cele mai bune condiții"

interviu cu Andreea Constantin-Vilcioiu

Director General al Spitalului Zetta

Pentru noi, mulțumirea pacienților reprezintă un reper al succesului nostru și dovada că ne îndeplinim cu succes misiunea de a oferi cele mai bune condiții
Andreea Constantin-Vilcioiu
Director General al Spitalului Zetta
[…] să facă performanță în machiaj, la fel de puține sunt și școlile care, într-adevăr, te învață ceea ce trebuie. Așa a apărut și proiectul meu de suflet Go Pro Academy, din dorința de a ridica standardele școlilor de machiaj din România și de a crea noii profesionisti in domeniu.

interviu cu Adam Arvai, Adam Beauty Academy


Pentru ca esti invitata noastra la rubrica Who’s Who in Industria Beauty de pe cosmobeauty.ro., prima intrebare, Andreea suna asa:

 

  1. Cine era Andreea Constantin-Vilcioiu inainte de actualul ei rol de Director General al Spitalului Zetta si cine este ea acum, in misiunea pe care si-a ales-o?

 

Eram un consultant în management și fonduri europene care tocmai luase calea antreprenoriatului. Un om plin de energie și care visa să facă lucruri mărețe. Apoi, a apărut oportunitatea Zetta.

Alegând să mă alătur proiectului Zetta, într-un moment important, cred că mi-am găsit vocația urmărind să fac cât de bine pot ceea ce știu și să îmi pun în valoare atuurile. Din perspectiva mea, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am făcut a fost să îmi definesc clar misiunea și să o urmăresc cu consecvență și determinare. Această misiune a fost și este bazată pe valorile personale, dar și pe ceea ce eu cred cu tărie că Zetta poate să ofere societății. În atingerea obiectivelor corelate rolului meu, am înfruntat diverse provocări și obstacole, însă am rămas hotărâtă în a le depăși, fiind permanent deschisă feedback-urilor și având, zic eu, capacitatea de a învăța din greșeli.

În cele din urmă este important să subliniez că reușita misiunii mele este legată de capacitatea de a inspira oameni, de a îi determina să muncească cu pasiune pentru a atinge obiective comune.

 

  1. Pentru cei care inca nu stiu  – cu toate ca este greu de crezut ca nu stiu! – ce este si ce insemmna Spitalul Zetta?

 

Zetta este un proiect unic, un proiect de suflet, înființat acum 10 ani de Dr. Dragoș Zamfirescu pornind de la o clinică tip boutique, care dezvoltându-se de la an la an a devenit cel mai mare spital privat de Chirurgie Plastică, Estetică și Microchirurgie Recostructivă din România. Începând de anul acesta ne poziționăm ca Primul Hub Medical de Chirurgie Plastică din țara noastră.

Spitalul Zetta este Primul Hub de Chirurgie Plastică din România care oferă personal medical calificat și experimentat și facilități pentru medicii din întreaga țară care operează în cadrul spitalului. Medicii colaboratori care aleg să își desfășoare activitatea în cadrul Hub-ului Zetta nu trebuie decât să vină cu pacientul, iar de aici întreg fluxul este în sarcina noastră, oferind un standard înalt de siguranță, îngrijire și confort, cu focus pe starea de bine a pacientului.

În ultimii zece ani am reușit să ne diferențiem în piață prin investițiile pe care le-am făcut constant în tehnologii, dar și în resursa umană. Vorbim aici despre echipa performantă de anestezie, de cea de coordonatori de pacienți, de fluxuri bine stabilite, dar și de tehnologia de ultimă generație pe care o oferă Spitalul Zetta, un loc în care anual au loc premiere medicale naționale și internaționale în Chirurgie Plastică și specialități conexe.

  

 

  1. Ce servicii medicale sunt oferite de Spitalul Zetta si care sunt, ca pondere, dominante in solicitarile publicului? Ce dotari are Spitalul Zetta?

 

În cadrul Spitalului Zetta au fost realizate de-a lungul anilor peste 14.000 de operații de Chirurgie Plastică, Estetică și Microchirurgie Reconstructivă, Chirurgia Mâinii, Ortopedie-Traumatologie, Chirurgie Buco-Maxilo-Facială și Chirurgie Generală.

Gama serviciilor oferite include atât proceduri minim-invazive de medicină estetică (injectări cu acid hialuronic și toxină botulinică, microneedling, laser CO2, peeling chimic etc.), cât și intervenții chirurgicale, în cei 10 ani realizându-se toate tipurile de intervenții din domeniul Chirurgiei Plastice, de la operații simple, până la cele cu un grad înalt de dificultate.

Din totalul de 3.185 de operații realizate în anul 2022, doar 44% au fost estetice, iar 56% reconstructive, dintre acestea din urmă 157 fiind intervenții pro bono realizate cu sprijinul Asociației Zetta.

Dotările Spitalului Zetta sunt excepționale. Aparatura medicală de ultimă generație și consumabilele medicale (implanturi, fire de sutură, substanțe anestezice, tot ce se consumă în timpul operațiilor și al tratamentelor) sunt achiziționate doar de la liderii mondiali din domeniu.

 

  1. Au influentat pandemia si inflatia economica numarul de solicitari de interventii estetice  si plastice la Spitalul Zetta? dar preturile interventiilor s-au adaptat contextului socio-economic in care ne aflam?

 

Pandemia ne-a afectat prin faptul că aproximativ 15% din pacienții noștri veneau din afara țării și erau reprezentați de cetățeni străini sau români din diaspora, iar prin prisma restricțiilor impuse turismul medical a avut de suferit. Însă, pentru noi, cea mai mare provocare din timpul pandemiei a fost să închidem activitatea, de pe o zi pe alta. Apoi, odată anunțată redeschiderea, chiar și cu restricții, am început să primim solicitări de la pacienți, inclusiv pentru servicii estetice.

Partea bună a pandemiei a fost că deoarece în cadrul Spitalului Zetta se realizează toate tipurile de intervenții de Chirurgie Plastică și nu doar intervenții estetice și mici proceduri de estetică, am primit foarte multe solicitări de intervenții care până atunci se realizau în secțiile de Chirurgie Plastică din spitalele de stat, lucru determinat de restricțiile impuse.

 

În 2022, Spitalul Zetta a avut o cifră de afaceri de 5,24 milioane euro, față de 4,2  milioane de euro în 2021 și înregistrând o creștere față de cifrele estimate la începutul anului. În același timp, însă, au crescut și cheltuielile cu personalul cu 45% față de anul anterior, dar și costurile cu chiria și mentenanța clădirii și dobânzile pentru creditele de dezvoltare.

Anul 2022 a fost un an al scumpirilor și al creșterii inflației, iar pentru noi asta s-a transpus în cheltuieli mult mai mari și în nevoia actualizării anumitor costuri cu inflația. Totodată, a fost un an în care am continuat să realizăm investiții atât în medicina estetică prin achiziționarea unui laser CO2 și a unui electrocauter, cât și în microchirurgie prin achiziționarea unui microscop chirurgical.

 

  1. Pacientul roman cauta profesionalism, siguranta si confort atunci cand este vorba de o interventie estetica/plastica?

 

Într-o perioadă inflaționistă cu prețuri în creștere, cheltuielile privind apetitul românilor pentru intervenții estetice s-a transpus într-o creștere de 12% a numărului interventiilor față de cele realizate în anul 2021. Ce a devenit însă evident pentru noi în această perioadă este faptul că indiferent de costuri, mai presus de toate, pacienții își doresc să se simtă în siguranță și confort atunci când au nevoie de o intervenție. Vorbim aici despre fluxurile din spital, despre opțiunile suplimentare pe care pacienții le au și până la aparatura medicală performantă și consumabilele medicale – implanturi, fire de sutură, substanțe anestezice – achiziționate doar de la liderii mondiali din domeniu.

 

  1. Care sunt cele mai solicitate interventii la Spitalul Zetta?

 

În anul 2022, cele mai solicitate intervenții estetice au fost augmentarea mamară cu implant, mastopexia cu sau fără implant, blefaroplastia superioară și rinoplastia. Dacă vorbim despre intervenții non-estetice, cele mai solicitate sunt pentru excizii, artroscopii, tratamentul varicelor și Chirurgia Mâinii.

 

  1. Pentru ca reperele variaza, ce inseamna pentru Spitalul Zetta pacienti multumiti?

 

Pentru Spitalul Zetta, pacienții mulțumiți sunt o prioritate absolută. În primul rând, ei reprezintă dovada că eforturile noastre constante de a furniza un standard înalt de siguranță, îngrijire și confort, cu focus pe starea de bine a pacientului, cu un nivel ridicat de profesionalism și empatie, sunt cu adevărat eficiente.

Pentru noi, mulțumirea pacienților reprezintă un reper al succesului nostru și dovada că ne îndeplinim cu succes misiunea de a oferi cele mai bune condiții ca actul medical să aibă loc la cele mai înalte standarde. Când un pacient este mulțumit, înseamnă că a fost tratat cu respect, că a beneficiat de cea mai bună îngrijire și că a primit atenția și suportul necesare pe tot parcursul tratamentului.

Spitalul Zetta își propune să ofere pacienților cele mai bune condiții astfel încât să se simtă confortabil și în siguranță pe toată durata pre și post-operatorie și să fie mulțumiți de experiența lor la Zetta.

 

 

  1. Spitalul Zetta si Asociatia Zetta, gratie campaniilor pe care le-au generat de-a lungul timpului, si-au consolidat imaginea de sustinator al cazurilor sociale precare, indiferent ca vorbim de adulti sau copii, efectuand gratie personalului medical dedicat, pro bono, zeci si zeci de interventii chirurgicale dintre cele mai complexe. Cum arata acest tablou al Binelui, dupa 10 ani?

 

Tabloul Binelui este conturat de mult mai mult decât zeci de intervenții, în cei peste 5 ani de la înființarea Asociației Zetta au fost realizate peste 564 de operații pro bono.

Asociația Zetta este un exemplu de solidaritate, empatie și angajament pentru a ajuta copiii și adulții care se confruntă cu situații sociale precare și probleme medicale complexe. Scopul Asociației Zetta este să redea speranța și să ofere un viitor mai bun pacienții aflați în nevoie.

Medicii voluntari dau dovadă în fiecare zi de un nivel ridicat de profesionalism și pasiune pentru ceea ce fac, reușind să ofere pacienților o nouă șansă la viață, oferindu-și gratuit manopera, timpul și experiența.

Prin toate activitățile și evenimentele pe care le desfășurăm dorim să atragem atenția asupra importanței solidarității și a ajutorului pentru cei care au nevoie de sprijin în lupta lor pentru sănătate și dorim să contribuim la creșterea nivelului de implicare și responsabilitate socială în comunitate.

 

  1. Cum arata o zi a Andreei? Cat timp mai are si cum si-l dedica misiunii ei profesionale, familiei ei, lucrurilor si actiunilor frumoase din afara spitalului? Ce pasiuni are Andreea si cum isi vede ea rolul acesta complicat-delicat peste o serie de ani dar si de evenimente de incontestabil succes?

 

Nici o zi nu seamănă cu alta. Și asta este bine. Sunt o persoană care se plictisește repede, am nevoie de activități noi să mă țină în priză. Dimineața, atunci când nu merg la sală, este pentru copii. După ce îi ducem la grădiniță, ne continuăm drumul spre spital. Aici, ziua este mereu plină, noi provocări, lucruri organizatorice, noi proiecte, toate acestea îmi umplu ziua. Seara este iarăși destinată timpului cu copiii, ne jucăm, mâncăm, ne spălăm și ne pregătim de somn. În anumite seri trebuie să fiu prezentă și la anumite evenimente, iar asta înseamnă sacrificarea timpului cu familia.

Eu spun că reușesc să împart destul de bine viața personală cu cea profesională, apelez la ajutor ori de câte ori simt nevoia, iar soțul meu, medic de profesie, mă susține necondiționat în tot ceea ce îmi propun. Altfel nu se poate.

Toate pasiunile mele, aproape toate, sunt din viața profesională. Sunt o persoană pragmatică și sunt foarte mult orientată spre a rezolva o problemă, a atinge un obiectiv. Asta mă face fericită, împlinită și îmi oferă multiple satisfacții.

Peste ani mă văd făcând lucruri și mai importante și care să aibă un impact și mai mare asupra omenilor.


Pentru ca am pomenit cuvantul eveniment, ne vom vedea in curand, cu Spitalul Zetta la Cosmobeauty Expo 2023 (23-25 iunie, Sala Polivalenta din Bucuresti) unde vom demara o multime de actiuni dintre cele mai atractive pentru publicul nostru.


Mayie – #fROmos

Draga Tudor, uite, ca in sfarsit, punem tara la cale. Si nu orice tara, ci Tara #fROmos unde, iata a venit vremea sa spunem si Povestea Mayie. Cum e sa treci de la cateva ghivece de lavanda in balcon la o ferma de mari dimensiuni (langa Rezervatia Naturala Pischia, din vestul Romaniei), o distilerie proprie unde produceti materie prima pentru…

Twinkle – #fROmos

Pe Oana Iagaru am cunoscut-o la o expozitie la Sala Palatului din Bucuresti in urma cu mai bine de un an. Standul Twinkle avea un aer de o delicatete aparte si felul in care era amenajat cu o scarita dubla din lemn, vopsita in alb, pe care erau puse intr-o aliniere pretioasa lumanarile, ne-a furat, brusc, privirea. Am aflat atunci…

Nympheum – #fROmos

Precum nimfele din mitologie, Nympheum isi are izvorul in natura si aduce bucurie celor care includ in ritualul lor aceste cosmetice. Am urmarit povestea voastră si ne-am bucurat sa descoperim un brand romanesc creat din multa pasiune, cu mult curaj si cu o energie aparte. Un brand pe care ne face imensa placere sa il includem in proiectul initiat sub…

Ohvaz – #fROmos

Cristian Doru Barin este Certified Photoshop Instructor& Expert Web & App Designer si preda cursuri de Photoshop la peste 200.000 de cursanți. E unul dintre cei mai cunoscuți profesori de pe Udemy.com din 2013(o platforma de invatare online, destinata adultilor profesionisti care doresc sa-si adauge noi abilitati in CV-urile lor sau sa-si exploreze pasiunile). Dupa ani buni in industria IT…

Ceaiurile Veroslim – #fROmos

Am descoperit pentru prima data Ceaiurile Veroslim in postarile unor prietene sau ale vedetelor din Romania care le recomandau, in social media. Nu am putut sa nu remarc comentariile care insoteau aceste recomandari, infuzorul(da, este un infuzor din sticla borosilicata, cu un design superb, asa ca  poti lua ceaiul oriunde cu tine!) si, evident, rezultatele obtinute cu Veroslim. Primul gest…

Cristian Pascu: “Nu regret nici o secunda faptul ca nu m-am facut chirurg”

“Nu regret nici o secunda faptul ca nu m-am facut chirurg si am devenit hairstylist, iar de curand am imbratisat si cariera politica” interviu cu Cristi Pascu,  hairstylist, fondator al Academiei Cristi Pascu     “Sunt suma tuturor clientelor mele!” Ce inseamna aceste cuvinte pentru tine? “Sunt suma tuturor clientelor mele!” este o expresie pe care mi-am asumat-o, deoarece de…

Catalina Stoica: “Motto-ul meu va fi probabil “Less is more” – in momentul in care [...]

Motto-ul meu va fi probabil “Less is more” – in momentul in care ma voi decide sa investesc timpul, energia si know-how ul meu in cursuri de manichiura, Interviu cu Catalina Stoica, Nail expert   Draga Catalina, a sosit vremea sa fii intervievata de www.cosmobeauty.ro – Revista online a expertilor si distribuitorilor de produse beauty&health. Asadar Who’s who Catalina Stoica? Un…